Darovani krve po kokainu
K
Dobrý den, chtel bych se zeptat jak je to s darovanim krve po uziti kokainu? Je mozne to najit na krevnim obraze? Ci nikoliv? Jaka je doba kdy to zustava v krvi? A je mozne jit darovat po uziti?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, K,
díky za Váš dotaz. S darováním krve a užíváním kokainu to bude stejná situace jako u jiných drog včetně alkoholu. Určitě by bylo vhodné nechodit darovat krev pod vlivem nebo na dojezdu ani při odvykacím stavu. Pokud byste rád udělal takto záslužnou věc jako je darování krve, určitě by bylo fajn být zodpovědný a udržet si rozestup několik dní.
V klasické laboratoři na krevní obraz se kokain nepozná. K tomu je potřeba specializované toxikologické vyšetření.
Orientační doba prokazatelnosti u kokainu se uvádí:
detekce z moči do 12 - 24 h - detekce z krve do 24 h, sliny také 12 - 24h
Měl byste také být odpočinutý, dodržovat zdravou životosprávu, dostatečný příjem tekutin a živin, vitamínů, vyvarovat se rizikovému užívání drog (vč. injekční aplikace). I pro Vás samotného je to důležité, protože odběr krve je zátěž Váš organismus.
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová