Opi
Tom
Zdravím, chci vás poprosit o radu. Užívám dlouho opiáty. Vlastne je mi 34 a od 18 s nimi experimentuji a tak cca.od 20, od vysoké užívám denně. Po většinu času šlo o oxycodon a fentanylove náplasti. Neužívám jinak, než per od, transdermalne.. dřív jsem Oxy šňupal ale to bylo na vysce, je to dlouho. Dělám ve zdravotnictví, jsem úspěšný.. krom osobního života, kdy jsem sám a vadí mi to. Chtěl bych opiáty vysadit. Mnohokrát mi byl nabídnut buprenorfin ale mám s ním fakt špatnou zkušenost a bojím se. Užívám aktuálně 100 mcg náplast měním co dva dny plus denně 80 mg oxycodonu. Metadon mi bohužel at ambulance, se kterou jsem v kontaktu odmítá psát. A kvůli práci beztak nemůžu dojíždět denně. Z praxe, beru dávku, která je reálně "prerotovatelna" na suboxone? Moc děkuji za odpověď. Tom

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Tome,
děkujeme za Váš dotaz. Píšete, že několik let užíváte opiáty, zejména Oxycodon a fentanylové náplasti. Rád byste užívání ukončil. Možností léčby je samozřejmě více - převod na buprenorfin či abstinenčně orientovaná léčba např. v nějakém pobytovém zařízení. Předpokládám, že to řešíte v AT ambulanci, kam docházíte. Zajímá Vás naše zkušenost s převodem vašich dávek na buprenorfin. Z praxe jsou tyto dávky na buprenorfin převeditelné, výsledná dávka buprenorfinu je však vždy velmi indivuduální dle stavu. Píšete, že jste se o to v minulosti pokoušel a máte z toho špatnou zkušenost. Co pro Vás znamená špatná zkušenost? Můžete o tom napsat více? Převod jiných opiátů na buprenorfin by měl mít určitá pravidla, např. začít nasazovat při počínajícím odvykacím stavu a dávky postupně titrovat. Něž si dávku zvyknete a budete se cítit dobře, může i pár dní trvat.
Stačí Vám to takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Držím Vám palce!
S pozdravem,
Nikol Spůrová