Perník vs kojeni
Milagros
Potřebuji pomoc,mám dvouletou holčičku,která se chce stále kojit,ale už týden užívám pervitin v malých dávkách.Jestli jsem za týden užila 0,8g tak je to hodně.Bojim se těch uzkosti a tech výčitek.az to úplně vysadim.Nejde mi ani malou odstavit.Jsem z toho úplně zdrcena.Bojim se že jsem ji nějak ublizila.Mala se koji hlavně na uspani odpoledne a večer.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Milagros,
děkujeme za dotaz. Moc Vás nepotěším, ale bylo by vhodnější, abyste se užívání drog zdržela, pokud kojíte. Nejde jen o to, že je nějaké látka v mateřském mléce, ale i o to, že ještě nějakou dobu trvá, než se organismus dostane do rovnováhy, aby mělo mateřské mléko správné složení. Pervitin může přecházet do mateřského mléka, což ovlivní dítě nejen v aktuálním stavu (ovlivnění kvality spánku), ale i do budoucna to může s sebou přinést problémy s výchovou a ev. snazší vznik závislosti v budoucnu, opakované intoxikace přece jen nějakou stopu v mozku musí zanechat.
Zakupte si raději náhradní výživu pro dítě, která ač postrádá přirozené kvality mateřského mléka, bude pro dítě bezpečnější a zdravější.
Pokud byste chtěla Vaše užívání řešit, tak napište a pokusíme se Vám dát odkaz na potřebnou odbornou pomoc v místě bydliště. Chápu, že máte obavy a není Vám v této situaci dobře, ale opravdu s tím můžete udělat něco pouze Vy sama. Dejte sobě i dcerce šanci být společně jinak.
Za poradnu HS