ADHD a pervitin
Kubik
Dobrý den,
Obracím se na Vás možná se zmateně podanými informacemi a otázkami, ale ziju v bodě kdy mám potřebu se posunout dal a byt zase lepší. Je tomu zhruba 8 let kdy jsem poprvé vyzkoušel perník, jednou do roka jsem to od té doby pokoušel, až to dospělo do fáze kdy jsem jel ,,bomby,, kazdy víkend (s bývalou přítelkyni) a byla to casem naše jediná zábava protože zrovna byl kovid nikam se nesmělo já přišel o práci a jedno s druhým , v té době to bylo poprvé a naposledy kdy jsem zhruba rok bral v kuse každý víkend abych mel klid (3 roky zpátky). V té době jsem se vlivem okolnosti práce atd. Trochu i zadlužil. Od té doby se stala spousta veci (drtivá většina jsou změny k lepšímu). S bývalou přítelkyni a víceméně veškerými kontakty skrz perník jsem ukončil vztahy, našel si práci která mě neskutečné naplňuje a zároveň živí takovým způsobem, ze už víceméně neřeším peníze, nikdy jsem neztratil kontakt s přáteli s kterými se známe z dětství, pořad jsme v kontaktu všichni to o mě ví ze jsem fetoval/fetuju a nikdo mě nezavrhl. Nikdy jsem nedopustil to aby pervitin ovlivnil cokoli z mého pracovního života, a vždy pro mě bylo na prvním místě to aby se ze mě nestala smazka , vždy to pro mě bylo víceméně zpestření a popravdě za celou tu dobu až na ten úlet s bývalou jsem pořad v pohodě, a to jak fyzicky, cvičim, tsk psychicky. O mých uletech s pervitinem ví uz i moje rodina Mamka Tatka protože jsem dospěl k tomu ze to pro mě není věc která by mi nějak v životě uškodila a nemám potřebu se za ji už stydět (řekl jsem jim ze občas dávám kokain což dřív byla pravda a zní to lip jak perník, pointa je stejná ). Současná přítelkyně je se vším seznámena, a to i protože jsme si spolu za poslední rok dali asi 4x - 5x několik car, jako zpestření, probrali veci co jinak clovek neprobere a celkové nás to sblížilo, pro nás oba to vzdy byl jen zážitek a zpestření , vždy dopředu společně domluvenio ns víkend s ohledem na vše tsk aby nám to nijak nepoškodilo práci atd- popravdě bych to víceméně přirovnal k tripu na LSD nebo psilocybinu , vždy jsme to nějakým způsobem využili s probírali témata jako podstata života , vesmír , i podnikání a další zajímavé veci, tím chci říct, ze když má člověk cíle a srovnané hodnoty v hlavě , tak je změna vědomi pomoci pervitinu v určitých mezích i přínosná .Abych se dostal k jádru pudla, jsem na 80000% přesvědčený, a to jak skrz různé internetové testy, tak i nesoustredenost v práci, špatnou organizovanost při plnění vícero úkolu najednou, ze mám nedisgnostikovanou poruchu pozornosti ADHD. Když se zamýšlím ať do dětství, tak vše sedí. Víceméně jsem teď v bodě, kdy jsem přesvědčený ze mám ADHD, které vysvětluje drtivou většinu toho co mě v životě brzdí/sere včetně obcasneho užívání pervitinu dale. Mimo těch par užití s přítelkyni za účelem výše popsaným , užívám pravidelně už posledního třičtvrtě roku cca, tak jednou někdy dvakrát týdne( někdy 2x za měsíc) kouřením malé množství pervitinu (tak abych se vyspal), a momentálně není v mých silách abych s tím prestal. To, ze po těchto defskto microdose dávkách ( užívám to fakt stylem několik prasku tak abych citel účinky a zároveň to na mě neslo poznat) normálně fungují, nezanedbavam spánkovy režim (o kvalitě se nebavím), nezanedbavam praci, přítelkyni, rodinu ani kamose, mi v dost věcech otevřelo oči a začal jsem zjišťovat, ze jsem typicky případ samolecby adhd na které člověk přijde v dospělosti a pomáhá si užíváním stimulancii. Jenže mi to místo povzbuzování pomáhá zklidnit myšlenky takovým způsobem, ze činnosti které jsou pro mě v obtížnosti hard skáčou do levlu easy. Dělá mi to to, ze přestanu dělat 10 veci najednou a dokážu se soustředit jednu po druhe. Když si zakourim v jedno odpoledne, vyspim se a druhy den účinek víceméně trvá a jsem více soustředěny a lépe zvládam činnosti a pracovní úkoly které mi jinak moje ADHD neskutečné komplikuje. Obracím se na Vás tedy s tím, jestli existuje nějaká cesta jak tohle řešit. Chci to resit hlavně z důvodu toho, ze bych nerad přišel o zuby vlivem užívání kouřením . Ptám se tedy, jestli existuje možnost vyšetření a v případě potvrzení adhd následná medikace něčím co by nahradilo perník ? Dost by mi to pomohlo, díky a hezky den, Jakub

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Jakubude,
děkuji za váš otevřený a podrobný popis vaší situace. Z vašich slov je patrné, že jste se rozhodl aktivně řešit problém a hledáte vhodnou cestu, jak si pomoci. Vaše obavy jsou zcela oprávněné, a je důležité najít zdravější a bezpečnější způsob, jak zvládat symptomy, které popisujete.
Doporučila bych Vám vyhledat péči adiktologa, případně psychiatra, který se zabývá i závislostní problematikou. Psal jste, že jste z Ostavy, tak posílám kontakty na nejbližší kolegy:
• adiktoložka : Mgr. Tereza Kováčová /adiktolog/ - 735146535 , e-mail: tereza.kovacova2@fno.cz
• psych. ambulance: https://www.fno.cz/oddeleni-psychiatricke/ambulantni-pece-pro-dospele
• adiktolog. ambulance: https://www.arka-alkohol.cz/sluzby/adiktologicka-poradna/
• https://renarkon.cz/
• https://iporadna.cz/kovalcikova-monika-phdr/
• https://nepanikar.eu/moravskoslezsky-kraj-3/
Doporučila bych Vám kontaktovat vašeho praktického lékaře, který napíše žádanku pro převzetí do péče ale uvidíte, většinou jde i bez ní. Zeptejte se přímo v ambulanci, kterou si vyberete.
Moc Vám držím palce, ať najdete pomoc co nejdříve. Kdybyste potřeboval ještě něco doplnit, ozvěte se.
Markéta