strach z nasledku alkoholu
fotbalista
dobry den, jsem ted 16. lety kluk ktery se mezi vekem 15-16 let uz nekolikrat setkal s alkoholem. mam takovy strach protoze i v tolika letech si mi povedlo cca 12-14krát opít do takové miry ze jsem nebyl schopen skoro ani rict souvislou vetu. nejake zkusenosti s alkoholem mam a vim co je se opit tzv. "do nálady" coz pro me znamena dat si 4 piva a jit domu , ale jak uz jsem psal v mych asi tak 12-14 pripadech to bylo dost za hranou s tim alkoholem a opil jsem se s prominutim "do sra*ek" . proc to sem ale vubec pisu, zajima me a mam pomerne strach aby to nemelo vliv na moje fungovani v zivote abych nemel nejake dozivotni nasledky atd.. protoze mam par kamaradu se kterymi pijeme ale oni to neprehani tak jako ja. strasne predem moc dekuju za odpoved :-)

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
možná přemýšlejte, proč máte potřebu se opíjet do takových stavů, čím to, že to potřebujete tak přehánět.
Alkohol samozřejmě, jako každá jiná návyková látka, při časté konzumaci může způsobit závislost, když pominu zdravotní obtíže, nař. zatěžování jater, ledvin,...
Závislost je něco, co vzniká v čase, tzn. se k ní můžete propít. Navíc, čím mladší člověk začně alkohol konzumovat, tím rychleji závislost vzniká. Ne nadarmo je podávání  alkoholu pod 18 let zakázáno.
Takže, strach máte oprávněný a zvažte, zda Vám to za budoucí komplikace stojí.
Za Poradnu
Pěčová