dotaz na tzv. zlaté vajíčko
Josef K.
Dobrý den, chci se Vás zeptat na to, jestli tazv. zlaté vejce, které zneužívá dcera mé přítelkyně ve svých dvaceti letech jako modelka, aby si udržela štíhlou linii čli spíše na hubnutí, aby neměla pocit hladu a nechuť k jídlu. Nespadá to mezi drogy? Nemám mít zbytečné obavy aby mezi ně nezkloula a nestala se tak psychocky závislou. Můžete mi nějak poradit, abych v klidu mohl usínat, že nebere nic špatného, i kdyý mne ujišťuje, že jsou to líéky na hubnutí zakoupené od nějakého dealera v Praz. Děkuji Vám Váš Josef K.,

Odpověděl: Pavel Kubů
Jedná se o přípravek Adipex Retard, jehož učinná látka phentermin je derivátem amfetaminu. Mezi uváděné nežádoucí účinky mimo jiné patří při užívání delším než 3 měsíce možný vznik srdečních onemocnění a lékové závislosti. Tento přípravek je sice předepisovám lidem ke zhubnutí, ale jen v případě že jejich BMI (hmotnost/ výška v metrech na druhou) je vyšší než 30, což předpokládám v případě dcery vaší přítelkyně, která se živí coby modelka, bude spíše někde kolem 20. Užívá-li tuto sice legální, přesto návykovou látku, bez kontroly lékaře je zde nemalé riziko rozvoje nežádoucích účinků, eventuálně užití látek v kontraindikaci. Další info najdete na http://www.zdravcentra.cz/?act=u-0 po zadání názvu Adipex do pole pro vyhledávání. PS: Tato poradna zachovává anonymitu svých klientů, takže jsme ve Vašem dotazu smazali Vaše jméno a další identifikační údaje.