Pervitin / mrtvice
Kristýna
Dobrý den, užívala jsem pervitin skoro týden v kuse a ne zrovna málo, popravdě nevím kolik toho bylo, každopádně mám trosku strach. Jsem unavená, bolí mě celé tělo nebo spíše svaly, také hlava, mám studené končetiny a mám v nich mravenčení, hůř se mi dýchá ale pořad je to ještě v dobrém “stavu”, no jen bych se chtěla ujistit že se dožiji rána, je mi sedmnáct a ano mám psychické problémy, mám par diagnóz asi je napisu jestli to k něčemu bude. OCD, schizofrenie, smíšená úzkostně depresivní porucha a emočně labilní (hraničář), měla jsem teď špatné období kvůli tomu že mám halucinace, našli mi schizofrenii a proste jsem to asi neunesla, chtěla jsem se zase cítit chvilku veselá plna života a nemyslet na ty věci, tolik myšlenek.. nesnasim svoji hlavu. Proste vim ze me to neomlouvá od toho abych do sebe kvůli tomu sypala takové “sračky”, vím ze hlavě se nedá utéct ale chtěla jsem to alespoň zkusit. Tak jen doufám ze to nebyl poslední den, radsi se budu celej zivot bát než už se nevzbudit.
Děkuji za odezvu, přeji hezký večer.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kristýno,
pevně doufám, že je Vám lépe. Příznaky, které jste popisovala, mohou být důsledkem délky užívání a množsví pervitinu, ale také samozřejmě možnou kvalitou drogy. Navíc Váš organismus má také své limity bez možnosti si odpočinout a to pro onemocnění, které jste popisovala není dobrá situace.
Určitě se nyní snažte zregenerovat své síly dostatečným odpočinkem, příjmem vitamínů a minerálů, ať v jídle či přímo vitamínovými doplňky např. Magne B6 či B komplex. Pijte hodně tekutin- bylinné čaje ke zklidnění (meduňka, levandule), čirou vodu. Dobré je zkoušet i relaxační techniky, kde se soustředíte na dech, teplo, napětí např. jóga nebo je řada odkazů na internetu. Stav by se měl do několika dní, kdy nebudete užívat pervitin ani žádné jiné drogy, upravit. Pokud by se obtíže jakkoliv zhoršovaly, neváhejte vyhledat lékařskou pomoc!
Jinak bych důrazně na Vás apelovala, abyste neužívala vzhledem k diagnostikovaným nemocem, žádné drogy a ani alkohol. Opravdu tím riskujete svůj zdravotní stav a potažmo život. Vlivem psychostimulancií (ale nejen jich) se u Vás mohou dostavit psychotické stavy, zhoršení nálad (úzkosti, deprese nebo naopak mánie) atd.
Buďte na sebe opatrná a raději volte bezpečnější formy realizace- zájmy, koníčky, podpory přátel a rodiny nebo vyhledejte i odbornou pomoc s možností konzultací.Pokud byste potřebovala nějaké kontakty, tak se opět ozvěte.
Přeji Vám, ať to zvládnete.
HS