Kratom a Elicea
27
Zdravím, beru 5 let antidepresiva, posledni rok rano a vecer eliceu.
Taky beru kratom 7-15g denne, jak kdy asi uz dva mesice v kuse. Je v tom nějaké nebezpečí?
Díky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, 27,
díky za dotaz. Zajímají Vás rizika užívání kratomu v kombinaci s Eliceou.
Ve Vašem případě je velice nebezpečné kratom užívat, protože kombinace s escitalopramem (Elicea) může být zdraví velmi nebezpečná. V případě podání (vyšších i nižších dávek) může nastat i tzv. serotoninový syndrom, což je život ohrožující stav vyžadující urgentní zásah zdravotnických pracovníků. Rozhodně bych Vám tedy kombinaci kratomu a escitalopramu nedoporučovala.
Na Vašem místě bych se kratomu také vyhnula, ať už léky užíváte či nikoliv. Ani ne snad kvůli interakci s Vaší léčbou, ale kvůli tomu, že kratom je svým účinkem velmi podobný opioidům a později vyvolává podobné závislostní onemocnění jako např. heroin.
V poslední době se objevuje čím dál více klientů, kteří mají potíže způsobené užíváním kratomu. Myslím, že je rozhodně lepší se tomuto vyhnout.
Kdyby Vás ještě něco napadlo, neváhejte napsat.
Přeji vše dobré.
S pozdravem
Nikol Spůrová