Závislost tramal
Michalxxxxxxxxx
Dobry den, dlouhou dobu (cca 5let) jsem závislý na opiatech (tramal, tralgit apod.) Dávky jsem postupem dostal až na extrémních 1200-1500mg/ den. Mám rodinu s dětmi, dobrou praci a tak pro me hospitalizace/lecba na nějaké odvykací klinice nepřipadá v úvahu. Nikdo v mém okoli o mem problému neví. Léky jsem začal brát na bolest krční páteře, ale po vyřešení problému s bolesti se mi nepodařilo léky vysadit, a pokračoval jsem s nimi dodnes do takového extrému, bohužel. Teď zpětne vidim jakou obrovskou chybu jsem udělal. Chtěl bych se jen zeptat, zda je nějaká možnost léčby aniž bych musel být někde delší dobu zavřeny? Například někam občas docházet nebo tak nějak aby mi to nenarusilo jinak kvalitní a šťastný život. Bydlím na kraji Prahy. Chut a motivaci přestat mám velkou, ale bohužel samotnému se mi nikdy nepodařilo lék vysadit, abstinencni příznaky jsou moc velké. Prosím proto o radu zda je možnost se někde léčit bez hospitalizace. Předem vám moc děkuji za vás čas při řešení mého problému.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Michale,
děkujeme za dotaz. Jako alternativa k abstrinenčně orientované léčbě je léčba substitučními preparáty. Preparáty obsahují buprenorfin, příp. navíc je tam naloxon, a nahrazují Vámi užívané opiáty. Substituční léčbu poskytují specializovaná centra a případně někteří psychiatři se specializací na návykové nemoci. Ve výjimečných případech předepisují tuto medikaci i praktičtí lékaři.
Ohledně dostupnosti léčby v Praze se můžete obracet na tato zařízení:
1)    CADAS SANANIM z.ú., tel. 603 831 815, adresa Žitná 51, Praha 1. Příjem klientů je přes skupinu pro zájemce o SL, která se koná každou středu od 11 hod. a není potřeba se na ní objednávat. Pouze buprenorfinové preparáty. https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/cadas/
2) Remedis, s. r. o., tel. 226 216 205, Vladimírova 7, Praha 4 https://www.remedis.cz/blog/substitucni-program-kolo-s
Nabízejí buprenorfinové preparáty i metadon.
3) Drop In, kontakt přes Nízkoprahové centrum Drop In, tel. 222 221 124, https://www.dropin.cz/centrum-metadonove-substituce-drop-in-s-r-o/. Nabízejí převážně metadon, ale i buprenorfinovou medikaci.
4) Klinika adiktologie při VFN, Apolinářská 4, Praha 2, tel. 224 968 207, odkaz https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/odborne-ambulance/. Mají nabídku buprenrofinových preparátů, tak i metadonovou léčbu.
Každé zařízení bude mít své podmínky přijetí, pořadník. Je nutné se tedy přímo obracet se ohledně aktuálních informací na ně.
Snad tyto informace prozatím postačují. Pokud byste potřeboval ještě něco doplnit, ozvěte se opět.
Za poradnu
HS