pervitin
Petra
prosím o zaslání nejbližšího kontaktního centra okolí Štětí. Bratr mé kamarádky bere pervitin, již začal mít halucinace a začíná pomýšlet o útěku do Německa. Chodí však s holkou, která drogy dovážela do Německa. Prosím poraďte nám i s naším chováním k němu. Jezdí autem-máme mu vzít klíče? Děkuji moc za odpověď. Petra

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejbližší kontaktní centrum jsem nalezla v Litoměřicích, doufám, že je to pro vás dostupné. Kontaktní centrum (Oblastní spolek ČČK Litoměřice), Novobranská 15, 412 01, Litoměřice, tel: 416 737 182, fax: 416 737 182, Bc. Petra Lebedová. Další kontaktní centra, která jsou v Ústeckém kraji, můžete najít na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa první pomoci. Ze Středočeského kraje je pro vás nejblíže KC Mladá Boleslav nebo Kladno, kontakty najdete také na výše uvedené internetové adrese. Podle toho, co popisujete by bylo na místě se opravdu poradit s někým z odborníků. Ohledně toho odejmutí klíčů od auta - samozřejmě, že je velmi nebezpečné, aby člověk pod vlivem pervitinu a navíc v psychotickém stavu řídil auto, takže by bylo pochopitelně lepší, kdyby klíče neměl (ovšem otázkou je, jak na to, že mu někdo klíčky sebere, bude reagovat - nepíšete, jaký vztah má se svou sestrou, takže těžko říct, jak by se zachoval, pokud by mu klíče vzala). Bylo by asi vhodné pokusit se s ním jeho užívání drog probrat a zkusit mu vysvětlit, že by se situací měl něco dělat a že mu samozřejmě rádi pomůžete, pokud by se k něčemu takové rozhodl, ale nebudete jeho braní drog podporovat - ani finanční pomocí, ani různými jinými ústupky. Útěk do Německa mu zřejmě mnoho nepomůže... Navíc nevím, proč chce odcházet zrovna do Německa? Souvisí to s jeho psychotickým stavem nebo má jeho přítelkyně v Německu nějaké kontakty, kde by mohli přebývat nebo mu hrozí nějaké právní problémy? Bohužel ve svém dotazu nepíšete moc podrobností, tak vám nemohu moc konkrétně poradit, co se týče chování k němu, to by bylo lepší zkonzultovat spíš osobně v kontaktním centru - ať už se tam vyprví kamarádka sama, aby se poradila nebo ať tam půjde společně s bratrem (bylo by to ideální, ale těžko říct, zda k tomu bud eochoten). Přeji hodně štěstí a když byste chtěla nějaké další informace, tak znovu napište.