Kokain
Naty
Dobry den,
Mam dotaz ohledne uziti kokainu s antidepresivy. Nikde jsem se nedocetla muj konkretni pripad, proto se ptam.
Je to asi tri roky co mi byla predepsana antidepresiva (1x denne tabletka Citalecu). Po rozchodu s pritelem jsem mela depresivni nalady a uzkostne stavy. Behem brani antidepresiv jsem na festivalu s kamarady zkusila kokain. Nedokazu presne rict, kolik jsem toho mela, ale michala jsem to s alkoholem. Po prichodu domu v rannich hodinach zacaly zvlastni stavy, jako divne cuky hlavy i v koncetinach. Nedokazala jsem spat, i pres to jsem se citila unavene. Celkove mi bylo spatne. Ustalo to asi az po hodine a pul, kdy jsem konecne usnula.
Pul roku po tom, jsem si dala kokain na male akci, a kolem rana me chytila velka deprese, nedokazala jsem ani vstat a sama jit do postele. Citila jsem, ze je vsechno na nic, ze jsem na dne.
Posledni zkusenost byl opet festival minuly rok. Do 3h rano bylo vsechno v poradku. Pozdeji jsem zacala hodne pozorovat okoli, uz jsem se nebavila s nikym, jen jsem tam byla fyzicky, ale hlavou a ocima porad na ostatnich lidech. Nasledovalo spatne od zaludku, a celkova roztěkanost, nedokazala jsem stat na jednom miste. Nakonec jsem se snazila zvracet, bylo mi slabo a nedokazala jsem nastoupit ani do vlaku, abych jela domu. Doma opet škubání v celem tele a nemohla jsem usnout. Odeznelo to tentokrat az po necelych trech hodinach. Dokonce jsem se psychicky zhroutila z predstavy vsech tech lidi co jsem pozorovala na festivalu, jak vypadali napriklad po uziti drog.
Po teto udalosti jsem se behem par mesicu nemohla podivat na zadne fotky z toho festivalu, ci poslouchat podobnou hudbu, vyvolavalo mi to slabsi uzkost.
Dnes je to dva mesice od vysazeni antidepresiv, a pul roku od posledni akce a ja mam strach aby se to neopakovalo. Pres to, ze uz antidepresiva neberu.
Neuzivam drogy pravidelne. Toto jsou pouze me zkusenosti s nimi. Nemam kolem zadne kamarady, kterym se to stalo, kazdy je po kokainu normalni. Nevim co je semnou spatne.
Je to tou kombinaci antidepresiv kokainu a alkoholu? Nebo tim ze jsem moc precitlivela a mivam uzkosti?
Omlouvam se za tak dlouhy popis vseho a predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Naty,
děkujeme za dotaz. Kombinace kokainu, alkoholu a AD medikace mohou přispět k zhoršení psychického i fyzického stavu. Antidepresiva jste užívala pro určité problémy, které se mohou vlivem drog a alkoholu jen prohlubovat a být nepříjemné. Také nemáte jistotu, co vše je obsaženo v kokainu. Většinou jsou tam jiné příměsi, které nemusí být pro Váš organimus bezpečné. Zvažte, tedy zda je nutné kokain opravdu užívat nebo si lze užít podobné akce bez vystavování se těmto rizikům. S ohledem na opakování se nepříjemných stavů je pravděpodobnější, že již dopředu budete mít podvědomě obavy z prožívání podobných stavů, takže si ve výsledku nic neužijete.
Přeji Vám lepší zážitky a buďte k sobě vnímavá.
HS