Deprese, častý pláč
Jana
Dobrý den, beru občas pervitin, protože bývám hodně unavená a často mě bolí břicho a do toho jsem chytla nějakou chřipku a jsem v 33.týdnu těhotenství. Problém je, že na dojezdu mi není psychicky dobře,často brečím a mám depky a někdy myslím na sebevraždu. Taky jsem pak hodně slabá , takže se z toho vždycky vzpamatovavam ještě týden. Je to takový začarovaný kruh

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Jano,
díky za Váš příspěvek. Nevím přesně, s čím konkrétně byste chtěla pomoci.Trklo mne ale  hned několik detailů, které zmiňujete: únava, o které píšete, se v těhotenství objevuje velmi často. Jediné, co na ni bezpečně pomáhá, je dostatek odpočinku, vyvážená strava, doplňovat vitamíny (existují různé multivitamíny přímo pro těhotné), dostatek spánku, tekutin. Pervitin Vás na přechodnou dobu sice probere, ale tělo jede na dluh, který si pak vybere na dojezdu, který, jak píšete, je pro Vás velmi těžký. Bolest břicha - bolest břicha v těhotenství je potřeba vždy řešit s ošetřujícím gynekologem, aby se zjistila příčina a aby Vám případně byla doporučen vhodná pomoc! Pervitin může zase na přechodnou dobu bolest překrýt, ale rozhodně nepomůže vyléčit její příčinu, naopak Vám může způsobit další zdravotní potíže. Prosím, sdělte Vaše problémy Vašemu lékaři, ať předejdete případným zdravotním komplikacím u Vás či Vašeho dítěte! Chřipka - i běžnou chřipku je v době těhotenství dobré zkonzultovat s lékařem. Ne všechny běžně dostupné léky jsou v těhotenství vhodné. Proto je fajn probrat s doktorem, co Vám může od příznaků chřipky bezpečně pomoci. Myšlenky na sebevraždu  - zdá se, že Vám dojezdy opravdu nedělají dobře. K tomu, jak se jich zbavit, existuje jen jedna cesta - neužívat pervitin. Chápu, že to může být těžké, ale možná je dobré využít těhotenství právě k tomu zkusit přestat. Nemusíte na to být sama, zkuste se obrátit například na nejbližší kontaktní centrum, kde Vám kolegové mohou s plánovaným vysazením pomoci. A to bez obav z toho, že by se informace o Vašem braní dostaly ven. Všichni kolegové jsou vázáni mlčenlivostí, a proto je to místo, kde se dá mluvit zcela otevřeně. Zkuste to, můžete se tak také vyhnout problémům, které by mohly po porodu nastat (natestování u porodu - OSPOD - více zde: http://www.mamaadrogy.cz/.
Nejbližší kontaktní centrum naleznete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud se v průběhu těhotenství z různých důvodů nedaří abstinovat, je potřeba dbát alespoň těchto základních doporučení:
- Dbejte více na výživu, dostatek tekutin - myslete na to, že plod se vyvíjí a ke svému správnému a zdravému vývoji potřebuje dostatek všech živin a vaše zdraví.
- Pokuste se alespoň nezvyšovat obvyklé dávky, na které jste zvyklá.
- Neexperimentujte s množstvím ani s novými drogami.
- Pokud drogy užíváte nitrožilně, dbejte na zásady správné a bezpečné aplikace.
Doporučuji tedy vyhledat pomoc v nejbližším adiktologickém zařízení. Myslím, že může být velmi úlevné mít možnost o Vaší situaci s někým otevřeně mluvit a řešit, jak Vám pomoci, aby Vám bylo lépe!
Držím palce, ať Vaše těhotenství probíhá jak má.
Zdraví Vás, Andula Novotná