Drogy a těhotenství
Qwertz
Dobrý den, s přítelem jsme spolu 5 let a rekreačně užíváme kokain, mdma nebo extázy cca jednou za měsíc, za dva. Teď ale přemýšlíme o rodině a zajímalo by nás, jak dlouho máme abstinovat předtím, než se začneme pokoušet o miminko? Případně může už tahle naše minulost nějak ovlivnit zdraví miminka i když budeme předtím abstinovat? Asi se to zdá jako hloupost, ale člověk byl hold mladý a blbý..

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Qwertz,
díky za Váš dotaz.
Je skvělé, že se zajímáte o zdraví miminka a uvažujete o změně životního stylu.
Obecně se doporučuje, aby se drogy neužívaly ideálně 6 měsíců před plánováním těhotenství. Samozřejmě každý člověk je jiný, každopádně abstinování po dobu několika měsíců, může minimalizovat rizika spojená s užíváním drog  a může přispět ke zdraví budoucího dítěte.
Až dojdete s partnerem k rozhodnutí, že se začnete o miminko snažit, můžete začít užívat kyselinu listovou a jiné vitamíny. Těm se nemusíte bránit ani teď :).
Držím palce ať jde všechno dobře. Pokud byste potřebovala ještě nějaké informace, dejte určitě vědět.
Markéta