Xanax
Dagmar
Dobrý den, je mi 70 let a před 9 lety jsem po roce užívání Rivotrilu prodělala detox v léčebně. Před 3 měsíci se mi vrátily deprese a lékař mi napsal Xanax, po 4 měsících dávky 0,25 dvakrát denně jsem musela vysazovat opět v léčebně. Tentokrát byly příznaky z vysazení mírné. Jsem 10 dní od poslední dávky. Pořád přetrvává nervozita, bolest hlavy. Jsem zaléčena. Beru Mirtazapin. Kdy příznaky odezní. Můj lékař mi tvrdí, že si vymýšlím. Děkuji moc za podporu a odpověď. Dagmar

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dagmar,
chci Vás nejdříve ocenit, že jste zvládla vysazení návykového léku a jak se nyní držíte, i když to pro Vás není jednoduchá situace. U každého člověka mohou příznaky po vysazení trvat různě dlouho a subjektivně i intenzita prožívání bývá odlišná. Nevím, jak dlouho užíváte Mirtazapin. Někdy doba, kdy začne účinkovat nová medikace trvá cca 14 až 21 dní. Po tu dobu by měla klesat i intenzita odvykacích příznaků. Zkuste i Vy sama si pomoci např. dostatečným příjmem tekutin ( ideálně minerální vody), procházkami na čerstvém vzduchu, věnování se aktivitám, které Vám přináší radost a odreagování, pravidelném režimu spánku atd. Uvidíte, že i takto přijdete na jiné myšlenky a budete se cítit lépe.
Přeji, ať se Vám podaří v tomto směru vydržet.
HS