Taperování kratomu 3 - úspěch?
Michal
Dobrý den, předem děkuji za užitečné odpovědi u minulých příspěvků s kratomem. Více jak měsíc jsem se neustále "patlal" v relapsech, depresích, úzkostech a absťácích. Myslel jsem si že už nikdy nebudu normální (po více jak roční depresi navrch k tomu kratomu). Neviděl jsem smysl vůbec v ničem, mimo spaní a polehávání většinu dne jsem nedělal skoro nic, ani jsem pořádně nejedl, byl to ten nejhorší psychický stav co jsem kdy měl. Po posledním týdenním relapsu na extraktech jsem měl mírnější ale velice depresivní absťák, téměř žádná změna k lepšímu, už jsem se pomalu "těšil" na další relaps.
Ale po asi deseti dnech se něco změnilo, energie se mi vrátila, poprvé po dlouhé době se cítím opravdu dobře (ačkoliv pořád denně hulím trávu), ráno vstávám s energií a nadšením. Zajímavé je že nad tím ani moc nepřemýšlím, čehož jsem se bál, v absťáku nešlo snad myslet na nic jiného než kratom.
Ale teď k tomu o co mi jde: v rané střízlivosti sám svému mozku ještě úplně "nevěřím", bojím se že by mohla stačit jedna malá chyba a byl bych v tom znova. Dost se v blízké budoucnosti bojím relapsu ačkoliv ho sám "neplánuju". Asi víte jak to myslím.
Jsem z Pardubic, za rohem mám adiktologické centrum Laxus, myslíte že pro člověka jako já by stálo za to si domluvit konzultaci?
Vím že se názory na měkké drogy v odvykání od tvrdších drog liší, ale myslím si že bez marihuany bych to asi nedal. Aspoň jsem rád že jsem nepotřeboval gabapentin/pregabalin :)
Po své zkušenosti považuju kratom za tvrdší drogu než marihuana ale to je asi věc názoru.
Každopádně od minula je to velkej úspěch. Děkuji za odpověď a celkově za to co děláte. Přeji pěkný den, zdravím Michal

Odpověděl: Nikol Spůrová
Michale, moc Vás zdravím,
díky za zprávu a další dotaz. Jsem ráda, že se u Vás věci mění k lepšímu. Jak sám píšete, myslím že po takto krátké době abstinence od kratomu to může být velmi křehké a může stačit málo a jste opět zpět. Zkontaktovat kolegy z adiktologické ambulance Laxus je skvělý nápad. Určitě to alespoň zkuste. Kolegové Vás mohou podpořit v motivaci setrvat, také Vám mohou pomoci se učit pracovat se stresem a zvládání úzkostí či krize jiným způsobem než je užívání drog (třeba i včetně marihuany). Pomohou Vám také pracovat s prevencí relpasu, získat více sebedůvěry apod. Cíle spolupráce si můžete zkusit určit sám dle toho, co potřebujete a v čem si v životě nejste jistý. Někdy úplně stačí, že na to nejste sám.
Co Vy na to?
Moc Vám držím palce a budu ráda, když o sobě zase dáte vědět!
S pozdravem,
Nikol Spůrová