THC dopady
Erik
Jeste nedavno jsem mel travu(asi thc) s kamosema, vsechno bylo normalni mozna jsem mel trochu vic nez bych chtel a po cca 20 minutach mi to najelo priznaky byly podobne jako kdyz jsem mel predtim, protoze tohle nebylo moje poprve koureni THC, dostavilo se nevnimani, nesoustredenost , motani. Hlavni stav trval tak 3 hodiny. Od te doby az do ted mam divne priznaky jeste z toho predesleho huleni jako nesoustredenost, hlavne pocit nerealnosti, malatnost, nekdy unava jako kdyby ten stav nikdy neskoncil. Pocity se hlavne dostavuji kdyz chodim citim se jako kdyby se mi tocila hlava nemuzu se na nic soustredit mam takove rozstrestene mysleni a je mi nevolno.Nevim jestli to neni tim ze jsem se nejak psychicky nerozhodil v tom stavu. Chtel bych pozadat o pomoc o vysvetleni jestli nekdo neco takoveho zazil, protoze se fakt citim mizerne nemam ani chut do zivota. Pretrvava to asi uz 7 dni.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Eriku, zdravím Vás,
děkujeme Váš za dotaz. Bohužel takto přes internet nejsme schopni bez dalších anamnestických informací o Vás zhodnotit příčinu vašich obtíží.
Píšete, že jste měl před nějakou dobou marihuanu. Zmiňujete se o tom, že se někdy cítíte mimo realitu, jste nesoustředěný, malátný, unavený a máte i propady nálady. Bohužel toto se někdy po užití stane. Průběh intoxikace vždy předurčuje dávka, okolní prostředí (setting) a aktuální naladění (set). Setting představuje prostředí, kde se nacházíte - denní doba, okolí, počasí, lidé. Set zahrnuje vše, co si každý z nás s sebou nese - náladu, očekávání, předchozí zkušenosti, strukturu osobnosti. Těžko takto na dálku můžeme určit zda Vaše potíže spustilo právě užití marihuany či je příčina někde jinde.
Zásadní je, jestliže už jednou k něčemu takovému u Vás došlo, zvyšuje se riziko, že se Vám bude podobný zážitek opakovat i příště. Už třeba i z důvodu, že na něj budete myslet a přát si, aby se to už neopakovalo. Nejjednodušší je situaci vyřešit tak, že se dalšímu užití vyhnete. Tyto stavy se obvykle v řádu několika hodin až dnů upraví. Je vhodné dostatečně odpočívat i aktivně, pokusit se minimalizovat stres, jíst vyváženou stravu atd.
Pokud by Vaše potíže trvaly i s delším odstupem času. Bylo by vhodné vyhledat odbornou pomoc, např. v nějaké adiktologické ambulanci a o všem si otevřeně promluvit. Nebojte se promluvit i této době, kdy se vaše potíže objevily. Příčiny obtíží mohou být také jinde (př. zvýšený stres, traumatická událost, somatické onemocnění, ...). Určitě se s kolegy domluvíte na vhodném postupu. Ve většině ambulancí pracují lékaři (psychiatři), kteří Vám od těchto potíží mohou pomoci i nějakou medikací, třeba i pouze krátkodobou.
Rádi Vám nabídneme nějaké poradenství nebo kontakty na organizace, kde Vás mohou podpořit (stačí napsat větší města, která máte dostupná). Určitě je fajn o tom s někým bezpečně promluvit ve svém okolí, někým komu důvěřujete a kdo vás podrží, i když Vám zrovna není dobře.
Budu ráda, když napíšete, jak se stav vyvíjí.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová