Alkohol + antipsychotika
Ravegirl
Dobrý den, dnes mi psychiatrička předepsala antipsychotika (chlorprothixen, brát 3x denně). Zajímalo by mě, proč by se neměly tyto prášky kombinovat s alkoholem. Je to velký problém když se to kombinuje? Popřípadě kolik alkoholu (piju hlavně víno) bych mohla vypít, aniž by se stalo něco strašného.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Ravegirl,
děkujeme za Váš dotaz.
Alkohol se u lidí s psychickými obtížemi nedoporučuje celkově a to z důvodu, že se může rozvinout zhoršení psychického stavu. U psychóz se může dostavit nová ataka. Alkohol také  ovlivňuje centrální nervový a kardiovaskulární systém. V různé míře má alkohol buď tlumivý účinek a může hrozit útlum dechového centra, který může být  až život ohrožující nebo naopak působí stimulačně a to může ovlivňovat afektivní jednání, které může být rizikové nejen pro samotného člověka, ale i jeho okolí.
Kombinace léků a alkoholu je také mnohem větší zátěž pro játra a časem může dojít k jejich selhání.
Bylo by tedy nejideálnější, kdybyste s konzumací alkoholu přestala. Nevím, jak moc je pro Vás náročné ukončit pití. Můžete k tomu využít i adiktologické služby, které fungují i pro lidi s duální diagnózou (psychické onemocnění a závislost). Kolegové Vám rádi poskytnou podporu a podpoří Vás v motivaci.
Pokud byste potřebovala odkaz na nějaké odborné zařízení v blízkosti Vašeho bydliště (město), tak napište a rádi Vás nasměrujeme.
Stačí takto?
S pozdravem, Nikol Spůrová