Bez nicku a z Prahy
Dobrý večer, po jaké době po užití mariuhany,amfetaminu,LSD mohu jít darovat krev na transfuzní stanici, aniž bych měl jakýkoliv pozitivní nález nebo, abych mohl přítomností jakékoliv látky ohrozit příjemce mnou darované krve?Obnáší darování krve ve spojitosti s mojimi experimenty nějaké zdravotní riziko?Jaké všechny krevní testy při darování krve provádějí?Mohu nějak ovlivnit kvalitativní složku krve, třeba vitamínama?Díky (19let,64kg)

Odpověděl: Pavel Kubů
Půjdete-li darovat krev s měsíčním odstupem od požití posledního konopí a dvoutýdenním odstupem od ostatních uvedených drog, neměla by vaše krev obsahovat žádné stopy těchto látek. Užil-li jste ale někdy drogu nitrožilně raději na transfuzní stanici ani nechoďte, protože při pravdivém vyplnění dotazníku pro dárce Vám krev odebírat nebudou a vzhledem k Vašemu dotazu se nedomnívám, že byste chtěl lékaře obelhávat. Žádná známá rizika v souvislosti s uvedenými experimenty Vám při odběru krve nehrozí. Pro vylepšení kvality Vaší krve bude stačit když budete jíst co možná nejvíc ovoce a zeleniny, co možná nejmíň tučných jídel a uzenin, dodržovat pitný režim s vyloučením colových nápojů (všechny možné produkty Coca Coly a jim podobná lepidla:-) a dopřejete svému tělu dostatek pohybu na čerstvém vzduchu, příroda se postará o zbytek.