kouřeni a hulení
Tmmy
Dobrej den, chtěla bych se zeptat, kdo si víc poškozuje plíce jestli já která vykouří max.krabičku cigaret tejdně a hulim asi 4-5 tejdně, nebo někdo jinej kdo trávu nehulí ale kouří třeba krabičku denně.rodiče furt nadávaj že kouřím(cigára),ale jak jim mam říct že kouřim tak málo.pořád mi říkaj jak to je u holek hnusný atd.o trávě věděj, ale dělaj jako by nevěděli a na tu mi nic neřeknou.dokonce se mi o 1 kytku starali,víc se jich na zahrádku nevešlo.jednou sem dala paličku do křapáčů a oba z toho usnuli u televize:).co by se stalo, kdyby si táta zahulil a má přitom vysokej tlak?já myslím, že by se mu to nijak nezhoršilo,no ne?Tak díky za odpověď a musim vás pochválit.vaše stránky jsou suprový.

Odpověděl: Pavel Kubů
Poměřování kdo si více kazí plíce kouřením různých rostlin je poněkud nesmyslé, protože každý jedinec je jinak odolný k rakovinotvorným účinkům zplodin hoření biologického materiálu. Tudíž někdo od 40 let umírá na rakovinu plic způsobenou pasívním kouřením (pobyt v zakouřených místnostnech atp.) a jiný celý život kouří 40 balených cigaret denně a nakonec ho v 80 opilého při návratu z hospody přejede autobus...Genetická diagnostika zatím není na takové úrovni, aby dokázala říct jak destruktivní vliv bude mít kouření na konkrétního člověka. Jisté však je, že kouření čehokoliv významně zvyšuje riziko vzniku rakoviny plic. Tvému tátovi by konopí pravděpodobně nepřitížilo, protože mezi jeho účinky patří snížení tlaku krve při intoxikaci, ale mohlo by ho nemile překvapit či vyděsit bušení srdce, zvláště pak při nevědomé intoxikaci (když bys mu konopí přimíchala do jídla či pití bez jeho vědomí). Konopí zrychluje srdeční akci. Bušení srce v klidu bývá často prožíváno velmi negativně, někdy vyvolává až obavy o život.