LSD a dýchání
Dobrý den. Právě jsem si přečetl "odpověď od Nepřezdívám se", na nějž odpovídala Jana Justinová 18.1.2004. Pro upřesnění cituji: "Díky za poměrně obsáhlý "anketní hlas". Váš pohled na věc je zajímavý, se spoustou věcí souhlasím, jen s tím LSD a jeho neškodností bych asi byla opatrná. Je opravdu dost vyzkoušené a na základě výsledků byly také tyto pokusy všude zastaveny, právě proto, že není tak bezpečné, jak se může zdát..." Jelikož LSD užívám nějaký ten rok, ještě spolu s psilocybinem, byl bych velmi vděčný, kdyby jste mi napsali, kde bych mohl (pokud možno v češtině) získat, či si přečíst informace, z jakých důvodů byly pokusy všude zastaveny. Pokud tyto důvody víte, byl bych velmi rád, kdyby jste mi je sdělili. Četl jsem mnoho děl zabývajících se psychedelií a nikde jsem se to nedozvěděl. Většinou jsem četl politické důvody apod, ale to zřejmě nebude až zase tak pravda. Chodím i pravidelně na holotropní dýchání a myslím si, že je to velmi podobný zážitek, který je povolený. Nevím v čem je LSD či psilocybin "nebezpečnější". Přiznávám, že u těchto látek někdy pociťuji větší razanci, velmi by mě však překvapilo, kdyby tento faktor byl "onen rozhodující". Např. dávka LSD do 100 mikro mi přpadá poměrně slabá oproti zážitku z holotropního dýchání. Z toho vyvozuji, že jelikož razance LSD je dávkováním korigovatelná, nemůže být sama o sobě důvodem jeho zákazu oproti LSD. Jako druhá věc mě napadá, že zakázat "dýchání" je porměrně složitý právní čin, na druhou stranu od lidí, kteří s holotropním dýcháním mají největší zkušenosti (za ty pokládám lidi, co ho "zprostředkovávají) ho pokládají za poměrně bezpečné. Byl bych velmi rád, kdyby jste mi seriózně odpověděli. S díkem. Šimek. Zpět...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že jak holotropní dýchání tak LSD jsou záležitosti, na které se názory dost různí. Určitě s Vámi ale musím souhlasit, že existují i mnohem nebezpečnější věci a je těžké se přiklonit jednoznačně k nějakému názoru. Ptal jste se na důvody a historii výzkumů a zákazu LSD. Našla jsem jeden, z mého pohledu seriózní odkaz na internetu, který vyzní v podstatě spíše pozitivně (myslím ale, že jsou to prostě fakta, takže oprávněně), i tak se tam ale najde pár negativ. Pokud budete mít zájem, přečtěte si tedy informace o LSD na stránkách www.extc.cz/stranky/lsd.htm. To na co já jsem reagovala, bylo nadšení LSD bez jakýchkoli výtek a to si myslím, že je nebezpečné. O holotropním dýchání si myslím to samé co Vy, pokud se provádí odborně a pod zkušeným dohledem, myslím, že nebezpečí jsou minimální. Tolik tedy ode mě, uvítám jakékoli další názory a reakce, s pozdravem Jana Justinová