Zavislost na ketaminu
JARDA
Dobry den, uz pomerne dlouhou dobu (2roky) bojuji se zavislosti na ketaminu. Vim zese jedna o zavislost psychyckou a proto bych chtel v prvni fazi (nez navstivit doktora - to bych asi nedal) poradit s nakym postupem jehoz dodrzovanim bych se zbavil nutkave potreby drogu aplikovat. Vzdy to vydrzim nakou dobu (max. 3 tydny), ale pak si stejne nak zduvodnim proc se opet sjet. Podotykam ze mam ke ketaminu pomerne snadny pristup coz je asi nejvetsi problem. Nejvic me na tom stve ze svoji potrebu ukajim kdekoliv a kdykoliv (party, prace,...) a pak podle toho vypadam a stavam se tercem posmechu - ale ve chvili kdy ho mam mi je tohle vsechno jedno - vycitky prijdou az pak. Je to o to horsi ze jinak nepiju ani nemam problem s jinymi drogami a jsem na 25let pomerne uspesny podnikatel. Jinak spise ocekavam odpoved - zajdete si k doktorovi ten vam pomuze. Opravdu se s tim neda pojovat jinak?

Odpověděl:
Je velmi těžké poradit nějaký postup, kterým by se člověk mohl zbavit závislosti, neboť v podstatě neexistuje jediný jednoduchý recept. V každém případě se jedná o velmi individuální problém, který má nicméně spoustu obecných rysů. Řešení v každém případě je velmi individuální. To, že máš takovou potřebu si drogu aplikovat svědčí o jistém stupni závislosti. Na druhou stranu cítím velmi pozitivní fakt, že tento problém vnímáš a že s ním chceš něco dělat. Pokud se ti nedaří samotnému se s ním vypořádat, určitě není nic špatného obrátit se na pomoc u odborníků. Návštěva někoho takového není ničím, co by mělo člověka nějakým způsobem traumatizovat. Poradna sama nemůže nikdy fungovat jako terapie. Na způsob jak se zbavit své závislosti musí každý přijít sám svou zkoušeností, nicméně leckdy k tomu je potřeba pomocné ruky někoho, kdo se problematice závislostí věnuje. Pokud máš strach z návštěvy doktora, je ještě celá řada dalších možných zařízení a odborníků, kteří ti mohou být nápomocni. Patří mezi ně například denní stacionář o.s. Sananim, tel.:220 803 130, (více na http://www.sananim.cz/sananim/index.php3), kde ti zajisté doporučí někoho (nebo nějakou organizaci) z okolí tvého bydliště, na koho by ses mohl obrátit, přičemž denní stacionář je sám zároveň jedním z těchto zařízení. Myslím, že navštívit někoho osobně, kdo se této problematice věnuje by ti mohlo být mnohem lepší pomocí, než jakékoli rady prostřednictvím emailů. Tomáš