proc se mi dela spatne
delvitka
Dobry den dnes jsem tu poprve a chtela bych se zeptat proc kdyz si vezmu Extazi se mi po ni udela tak moc spatne jednou udela podruhe zase ne je to ruzne ale chtela bych v tom pokracovat beru je jen na party je to vetsi pohoda ale nebavi me to kdyz se mi pak zacne delat spatne a zacnu zvracet nebo upadat do mdloub.

Odpověděl: Bára Orlíková
Užití extáze je akutně provázeno celou řadou vedlejších nežádoucích účinků. Mezi ty nejčastější první projevy patří právě pocity na zvracení a zvracení, které většinou následně odezní nebo v případě zvracení se pak udělá lépe. Tyto stavy mohou nastat v podstatě při jakémkoli druhu aplikace, s tím, že při perorálním užití jsou nejčastější. Dalším z těchto vedlejších účinků může být nevolnost, pocit závratě (předpokládám, že to máte na mysli tím "upadáváním do mdlob). Také by vaše problémy po užití extáze mohly souviset s tím, že v užité tabletě je místo MDMA nebo v kombinaci s MDMA přítomna jiná látka, která může toto způsobovat, případně, že užíváte tablety extáze v kombinaci s jinými drogami. Nedá se vyloučit, že se nejedná o jinou příčinu, například o možnost potíží se žaludkem či jiné zdravotní problémy. Nevím bohužel z vašeho dotazu nic o vašem zdravotním stavu, takže vám ani já ani nikdo z mých kolegů lékařů nemůže říct víc podrobností. Být vámi bych zvážila, zda extázi za stávajících okolností užívat. Jednak se u vás zřejmě často projevují vedlejší příznaky nebo máte zdravotní potíže a jednak extáze není zcela bezpečná ani tehdy, když se tyto příznaky neprojevují a ke snazší komunikaci s lidmi a k důvěře k lidem vám to moc nepomůže - je to jen iluze. Podívejte se kdyžtak ještě na stránky www.lf3.cuni.cz/drogy, tam najdete podrobné informace o extázi, včetně informací o nebezpečných příměsích v tabletách a databázi tablet zachycených v ČR v období 1996 - 2003 s informacemi o jejich obsahu. Pokud se stane, že se po nějaké tabletě cítíte velice špatně, popř. zkolabujete, je vhodné poslat popis tablety (barva, tvar, ražba) na mailové adresy uvedené na stránce www.lf3.cuni.cz/drogy (MUDr. Páleníček, PharmDr. Fišerová-Šustková). Pokud se takových upozornění sejde víc, je pravděpodobné, že se jedná o nebezpečné tablety a je možné včas varovat ostatní. Když byste chtěla vědět něco dalšího, tak znovu napište. Buďte na sebe opatrná.