LSD a krystal
Dobrý den. Rovněž bych rád upozornil na to, že LSD ve formě krystalů zaznamenává rozmach. Dříve jsem se s nimi setkával spíše pouze ve vyprávění, nyní to zdaleka říci nemohu. Vídám různé druhy krystalů, některé jak uvádíte, vypadají jako kamínky do zapalovačů, jiné mají trošku jiné tvary, zbarvení apod.... rovněž jsem se setkal s MDMA(stejně jako vy uvádíte, že by se tak mohl označovat perivitin (přičemž jsem se s tímto označení u pervitinu nesetkal), jenž se říkalo krystal, která nebyla ještě lisovaná to tablet (poslední dobou se s touto "variantou" extáze již moc nesetkávám)..... mějte se hezky, JOHN JOHNOVIČ

Odpověděl: Bára Orlíková
Díky za informace a předávám je dál. Zřejmě máte lepší info přímo z "terénu". Vzhledem k tomu, že popisované drogy jsou spojené spíš s taneční scénou a já se ve své praxi setkávám spíš s klienty, kteří mají problém s jiným typem drog a taneční drogy jsou pro ně okrajová záležitost, je možné, že se k mně informace o nových trendech dostávají poněkud později. Jinak - to, co píšete o mikrotripech, je pravda - ne všechny mají tvar jako kamínek do zapalovače a mívají také různé zabarvení. S označením "krystal" jsem se setkala u pervitinu a kokainu, u MDMA si na takové označení žádné "varianty" nevzpomínám. V databázi zachycených tablet extáze na www.lf3.cuni.cz jsem také nic podobného nenalezla (kromě typických tablet jsou tam i tablety velmi malé velikosti nebo kapsle - ale jediné, co je tam označeno jako "krystal" je mikrotrip s obsahem 33 mikrogramů LSD, který byl zřejmě za extázi vydáván, ale neobsahuje vůbec MDMA ani příbuzné látky. Zachycen byl v období 2001 - 2002). Kdyžtak se na tu stránku podívejte, pokud vás informace o extázi zajímají, najdete tam spoustu užitečného.