Amotivační syndrom
Sinan
Dobrý den,už tak rok a půl kouřím marihuanu(2x-3x týdně),někdy míň a začal se u mě objevovat tzv.amotivační syndrom tj.jak jsem se dočetl ztráta ambic,pasivita,odkládání úkolů atd.Když omezím kouření tak na cca 1x-2x měsíčně,myslíte ,že se to zlepší?Popř.za jak dlouho když kouřit nebudu to odezní,jestli vůbec?Vím,že je to dlouhodobějšího rázu.Samotné kouření mě nijak nevadí a neomezuje,jen mi vadí ta pasivita.

Odpověděl: Pavel Kubů
Rozhodně by bylo lepší přestat s konzumací konopí zcela a to minimálně dokud budeš na sobě některé příznaky pozorovat. Ohledně doby za jakou příznaky ustoupí je těžké odpovědět. V odborných kruzích se vede vážná debata, zda konopí skutečně něco takového jako amotivační syndrom způsobuje, či se jedná o špatnou diagnostiku poruch nálady. Budeš-li tedy déle než měsíc od poslední konzumace konopí pozorovat některý z příznaků doporučuji navštívit psychologa, či psychiatra a nechat se podrobně vyšetřit, aby mohla být odhalená případně jiná příčina tvých poruch nálady než pravidelná konzumace konopí.