Geratam
Callan
Vazeni, jaka jsou rizika uzivani Geratamu u zdraveho cloveka? Jak funguje Geratam s alkoholem? Piji 1,2x tydne. (Cetl jsem, ze zvysuje jeho skodlivost diky zvysenemu prisunu krve do mozku a take ze se clovek snaze opije...) Dekuji za odpoved, preji hezky den.

Odpověděl:
U zdravého člověka jsou rizika užívání Geratamu (piracetamu) prakticky nulová. Pouze snad nežádoucí účinek projevující se ospalostí. Jinak je Geratam kontraindikován při přecitlivělosti na praparát, v těhotenství a v období kojení, při těžké ledvinné nedostatečnosti, při užívání preparátů obsahujících extrakty štítné žlázy a v předškolním věku. Co se účinku týče při kombinaci s alkoholem, tak se domnívám, že spíše než by něco mohl akutně způsobovat tak se bude jednat o placebo efekt. Nicméně při chronickém pití piracetam zmírňuje postižení mozku a kognitivních funkcí a používá se i v léčbě delirantích stavů při abstinenci. Tomáš