K dotazu 312405
Jonquill
Slyšela jsem, že je zajímavé vyzkoušet kouřit běžně dostupné prášky, tak jsem si řekla, že to zkusím s ibuprofenem. Neměla jsem ale papírky, do kterých se balí tráva a tabák, tak jsem ten rozdrcený ibuprofen (myslím, že jsem to smíchala s tabákem) zabalila myslím do obalu od cigarety, ale ten obal byl roztržený a nedrželo to pohromadě, tak jsem to slepila lepicí páskou, která není izolepa, ale celá z papíru taky ne. Dá se natahovat. Nevím jak se to jmenuje, už to máme doma hodně dlouho. Působí to jako něco mezi plastem, papírem a látkou.

Odpověděl: Pavel Kubů
Dík za vysvětlení jak se člověk dostane ke kouření izolepy. Až někdy v budoucnu opět uslyšíš, že kouření běžně dostupných prášků je zajímavé, tak můžeš šiřiteli této informace s klidným svědomím sdělit že se hluboce mýlí. Účinné látky v běžně dostupných lécích jsou připraveny tak, aby se vtřebávaly do krve v trávicím traktu po požití ústy. Naprostá většina těchto molekul se hořením pouze znehodnocuje. Teoreticky by se dalo uvažovat o tom, že při hoření se část dávky destiluje do kouře a jeho inhalací pak lze docílit rychlejšího nástupu účinku, ale prakticky by se zřejmě většina dávky připravená pro kouření znehodnotila hořením. Přijatá dávka pak bude podstatně menší než ta, která odpovídá doporučenému dávkování pro příjem legální drogy ústy. Dosažený účinek může teoreticky mít rychlejší nástup, ale nedosáhne takového efektu jako při doporučeném způsobu konzumace. Nápad, že si tedy připravím ke kouření vyšší než maximální denní dávku uvedenou v příbalovém letáku, může takového experimentátora ohrozit na zdraví i na životě předávkováním, protože při inhalaci nebude schopen ani přibližně kotrolovat přijatou dávku.