Brahmi
mica
Dobry den, jsem studen VS 22 let a chtel bych se zeptat na uzivani Brahmi jako doplnku stravy na zlepseni pameti a zvyseni schopnosti se ucit..cetl jsem doporuceni o uzivani pouze pro lidi ve veku od 30 let...tak bych se chtel zeptat, jestli mohu brahmi uzivat...vim o studentech kteri to uz berou.. diky Míca

Odpověděl: Bára Orlíková
K přípravku, na který se ptáte, jsem nalezla nejrůznější informace. Jedná se o extrakt z rostliny Bacopa monnieri (brahmi) a patří mezi látky využívané v ajurvédské medicíně. Ovšem informaci, že je přípravek nevhodný pro lidi do 30 let jsem nalezla pouze u jednoho zdroje z mnoha dalších. Ve většině zdrojů se uvádí, že je to nootropikum vhodné právě pro lidi duševně pracující včetně studentů (ale i pro ty, kteří jsou staršího věku a mají potíže s pamětí či mají z těchto potíží obavy). Ve všech zdrojích je uvedeno, že brahmi nemá při přiměřeném užívání žádné vedlejší účinky. Dostupný je přípravek jako extrakt v kapslích nebo je ve speciálních obchodech (bylinářství, čaj a káva) dostupná bylinná "ajurvédská káva" s výtažky z uvedené rostliny. Myslím, že kupříkladu tato ajurvédská káva je určena k běžnému užití, má tonizujicí účinky a podle všeho míra rizika při jejím užití je srovnatelná s užíváním kávy s kofeinem. Pokud byste měl nadále pochybnosti, zda přípravek užívat či ne, nejlepší by bylo se optat někoho z farmaceutů. Předpokládám, že by vám byli schopni odpověď na dotaz na www.lekarna.cz.