atarax
glum
Můj kamarád, který bere všechno možné, mě nedávno strašně překvapil, když si injekčně aplikoval atarax. Má ho normálně předepsaný od lékaře, ale prostě to zkusil takhle a tvrdí, že ten účinek cítí víc a hned. Podle mě je to nesmysl, jen jeho šlehací mánie, ale rád bych věděl, jestli mu to může nějak konkrétně ublížit. Atarax rozdělává způsobem jako heroin, ale bez kyseliny, chtěl bych mu to rozmluvit, ale nevím, co by se mu vlastně přesně mohlo stát... (neptám se na zásady bezpečné aplikace, ale na to, jestli v tom prášku jsou nějaká pojiva, která můžou ucpat žíly, nebo tak něco) Dík glum

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, všechny léky které jsou určeny k užívání v tabletách mají ve svém složení kromě účinné látky ještě další "pomocné" látky. Konkrétně v Ataraxu je to mimojiné druh mikrokrystalické celulózy, což zrovna není látka která by se měla pohybovat v žilním řečišti. Jde o to, že struktura celulózy je laicky řečeno neučesaná, může se tudíž v cévě zachytávat v místech, která nejsou zcela průchodná (např. žilní chlopně, defekty žíly, zúžená místa...).Nebezpečné je to v tom, že průchod žíly se v takovémto místě pak může zcela ucpat - na původně zachycenou celulózu se pak nabalují další krevní elementy. Takže vašemu kamarádovi by toto užívání mohlo způsobit pěknou neplechu...