speed8
cesik3
Dobrý den, chtěl bych se u vás informovat zda-li nevíte něco o připravku uvedeném pod názvem speed8 ?? Nevíte kde se to dá sehnat popřípadě Vaše hodnocení? :))) děkuji ... info:Legální stimulant a aktivátor metabolismu pro novou dimenzi stimulace, obsahující nejúčinnější podpůrné látky:- neurotransmitery DMAE, GABA - mozkové nutrienty DLPA, ALC. Účinné látky: DMAE (2- dimetyl- aminoetanol) - neurotransmiter, zvaný "chytrá droga" DLPA (D,L fenylalanin) - mozkový nutrient GABA (Kyselina gama-amino-máselná) - hlavní inhibiční neurotransmiter a aktivátor přeměny látek. ALC (Acetyl- L- karnitin) - aktivátor metabolismu, pro jehož mimořádný účinek byl nazvám "turbo spalovačem". Smilax medica (extrakt) - přírodní stimulant a energetikum Schizandra čínská (extrakt) - přírodní simulant Yerba mate (extrakt) - přírodní stimulant a metabolický aktivátor Přírodní kofein (extrakt z kávy) - přírodní stimulant

Odpověděl: Pavel Kubů
Tento potravinový doplněk se dá zakoupit v některých lékárnách a pohledáš-li na webu určitě najdeš odkaz i na nějaký on-line shop. Informace o přímo zázračných či zdraví zlepšujících účincích, které o něm prodejce rozšiřuje zatím hlavně prostřednictvím internetu mají několik nedostatků. Za prvé u žádného odkazu na vědecké studie či vědecky prokázanou účinnost není odkaz na případný zdroj těchto informací (i kdyby byl, zůstává otázkou zda metodologie takovýchto studií opravdu prokazuje to, co výrobce tvrdí). Za druhé už sám fakt, že produkt je schválen jako potravní doplněk znamená, že u něj není požadován důkaz účinnosti podle pravidel klinického výzkumu, ověřuje se pouze, že žádná z obsažených látek není toxická a nepatří mezi kontrolované substance. To v praxi znamená, že nikdo včetně výrobce takový test, který stojí řádově miliony korun a trvá minimálně několik let, neprovádí. Lze tedy s velkou pravděpodobností dovodit, že většina slibovaných účinků jsou jen marketingovou manipulací se spotřebitelem. Díky snadné ovlivnitelnosti lidské psychiky a jejím prostřednictvím celého organismu vhodně podannými informacemi (odborně nazývané placebo efektem) se určitě najde řada těch, kteří budou cítit přesně to, co jim výrobce nasliboval. To však neznamená, že preprát je objektivně schopen slibované účinky vyvolat. Z vlastní zkušenosti mohu napsat, že to co mě na preparátu nejvíce překvapilo, byla neuvěřitelně synteticky odpudivá příchuť. Zatím nebyl objektivně doložen žádný případ, kdy by se někdo stal, byť po dlouhodobém užívání "chytrých drog", chytřejším než byl jinak než studiem a vlastní pílí. Každopádně doporučuji dodržet upozornění výrobce na nevhodnost kombinace s alkoholem. Jedna ze složek produktu s názvem GABA je krom jiného metabolizována na GHB. GHB v kombinaci s alkoholem v závislosti na požité dávce vyvolávají nevolnost, zvracení, snížené napětí kosterních svalů, zpomalení srdeční činnosti, snížení tělesné teploty, mimovolní záškuby končetin, koma a dechovou depresi či úplnou zástavu. V letech 1995-2000 nerespektování podobného upozornění na preparátech obsahujících GHB stálo jen v Evropě prokazatelně život 11 většinou velmi mladých lidí, více než 200 se jich pak po této kombinaci probudilo až po několika hodinách na jednotce intenzívní péče...GHB byl poté zařazen na seznam zakázaných látek.