Metsh
Dobry den,tak sem o rok a pul starsi,predtim sem mel podezreni na nastupujici schizofrenii a mel sem pravdu.Jen vam dekuji za radu,ktera zdrzela dalsi vyvoj me nemoci(znela prestan hulit nebo te to zabije(nebo neco v tom smyslu))huleni sem omezil(sice sem zacal trochu vic pit ale to neni problem)problem je v tom,ze chodim na gympl a za 5 mesicu maturuju a nejak se nedokazu ucit.nevim jak to zvladnu,nevim proc to nedokazu,ma to spojitost se schizofrenii?existuji nejake prasky ktere podpori chut k uceni?nebo nejaky druh meditace?dekuji nashledanou

Odpověděl: Jakub Minařík
Klíčovou otázkou je, jak je na tom ta vaše schizofrenie, jaké berete léky, ... Existují farmaka, která mohou schopnost učit se zlepšit, ale ta zase mohou zhoršit schizofrenii. Asi by nejvíc poradil psychiatr, ke kterému docházíte, nebo jste docházel. Asi největší šanci na úspěch má piracetam, zlepšuje metabolismus mozkových buněk, užívá se dlouhodobě. Taky nepít alkohol celkem pomůže. Alkohol je totiž buněčný jed a neuronům nedělá právě dobře. S meditací je to obdobné. Může rozjíždět schizofrenii. Taky bych se radil tam, kam docházíte. Jinak celkem pomoci by mohl pravidelný režim. On se neklid při něm časem stabilizuje a mělo by to jít lépe. P.s. Kdyby bylo třeba, ozvěte se.