Bezmoc
Lenka
Dobrý den.Je mi 18 let a jsem sedmým měsícem doma po léčení ze závislosti na pervitinu.Léčení jsem si zařídila sama,dobrovolně,také jsem ho dokončila.Jenomže byla to jen tříměsíční léčba.Měla jsem už i domluvený nastup do komunity ale asi v polovině léčby jsem se rozhodla komunitu nepodstoupit.Měla jsem ohromný strach že mě to opravdu vyléčí a já už si nikdy nedám.Takže jsem vydržela abstinovat 4měsíce.Asi 14 dní po návratu domů jsem dostala práci jako kuchařka a tam pracuji stále.Drží mě to nad vodou.Momentálně asi za poslední dva měsíce jsem začala zase řádně fetovat a vím že pokud budu bydlet ve stejném městě tak abstinovat bez řádné léčby určitě nedokážu.Piko beru něco přes tři roky z tho 2,5 roku nitrožilně.Sdílím společnou domácnost s rodiči a o 12 let mladší sestrou.Můj problém je trošku složitěší protože je to vlastně víc problémů.Chtěla bych se léčit ale nechci aby se to moje rodina dozvěděla protože par lidí by to psichycky podruhé neuneslo.Přišla bych o práci a ta by se mi hodně těžko potom hledala protože díky tomu že jsem fetovala mam pouze základní vzdělání.Vlastně ani sama nevím jestli už mám opravdu odfetováno nebo jen chci chtít přestat.Vážně v tom mám ohromný zmatek protože neustále sama sobě lžu.Atˇ mi poradíte cokoli,budu vám hrozně vděčná.Moc děkuji!

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, mám pocit že před vámi stojí zásadní otázka: zda s drogami přestat (najít si vhodný typ léčby a vyléčit se) anebo se dál plácat ve stejném kolotoči jaký už znáte (přijít o práci, důvěru rodiny, začít pořádně brát a možná se octnout na ulici, najít si další léčbu jen tak pro oko a tak stále dokola)...Rozhodnutí visí jen a jen na vás, a navíc když se OPRAVDU sama uvnitř rozhodnete, bude pro vás cíl snáze dosažitelný! Kdyby jste se rozhodla pro hledání léčby asi bych vám doporučila poradit se v nejbližším Kontaktním centru, jestliže jste z Prahy můžete využít služeb Kontaktního centra Sananim (Osadní 2, Praha 7, tel:283 872 186). Hodně štěstí!