rozpouštědla
karkulka
co jsou organická rozpouštědla? jsou legální? jake jsou přiznaky po užití? co hrozí při jejich pravidelném používání? mohou nastat trvalé následky? jaké jsou to konkrétní drogy?

Odpověděl: Bára Orlíková
Podrobnější informace najdete v levém sloupci na této stránce pod rubrikou Těkavé látky (rozpouštědla se řadí do této kategorie, kam patří i jiné typy látek užívaných jako droga - kupříkladu rajský plyn nebo tzv. poppers a další, o nich více najdete na www.extc.cz). Rozpouštědla jsou látky velmi nebezpečné, pokud jsou užívané jako droga a jejich užívání má velmi závažné zdravotní důsledky, může dojít k nevratným poškozením CNS. Bohužel jsou legálně dostupné v každé drogerii, patří mězi ně nejrůznější čistící prostředky, přes nejznámější toluen přes aceton až po obyčejný benzin. Podrobnosti v literatuře můžete najít např. v knize Drogy v ulicích (autor Andrew Tyler, nakladatelství Ivo Železný, Praha 2000). Když byste k tomu potřeboval/a další informace, pište.