Prášky
Shaz
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda může zdravému člověku uškodit, když spolyká 50 prášků ibalgin 400. Může to nějakým způsobem trvale poškodit organismus? Jestli ano tak jak? Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
V takovémto množství uškodit může. Ibuprofen (účinná látka Ibalginu) v dávce nad 400 mg/kg tělesné hmotnosti může způsobit závažnou intoxikaci: poruchy CNS - bolesti hlavy, závratě, nystagmus, křeče, které se mohou vystupňovat až k bezvědomí. Dále se mohou objevit bolesti břicha, nevolnost, zvracení. V závažných případech může dojít k hypotenzi, acidóze, zástavě dechu a cyanóze. Takže je samozřejmě rozdíl v tom, zda 50 tablet Ibalginu 400 (1 tableta obsahuje 400 mg ibuprofenu) spolyká někdo, kdo váží dítě o váze 20 kg nebo někdo, jehož váha je 100 kg. Důsledky závisí na jednak na zdravotním stavu dotyčného, na tom, zda užívá jiné léky či látky včetně alkoholu, a jednak na tom, zda mu v případě potíží bude poskytnuta adekvátní lékařská pomoc. Každopádně, nejlépe je v takovéto situaci zavolat lékaře ihned. Proč se na to vlastně ptáte?