123
guru
Dobry den. Zajímalo by mě jak moc. Drogy ničí fyzické zdraví(o psychice nemá cenu hovořit, neboť jisté útoky na moje duševní zdraví jsem již skrze drogy zažil). Dejme příklad pro lepší orientaci. Řekněme, že člověk za týden -vykouří dvě krabčky cigaret,deset jointu(to je plus minus, někdy mnohem víc někdy mnohem méně,ale průměr by to být mohl),řekněme pět piv a párkrát do roka něco víc(tableta,trip,lysohlávky)(párkrát je řekněme 10-krát). No popravdě ten příklad se mi velmi blíží, a právě proto se ptám,neboť necítím, že na tom byl fyzicky nějak špatně. Pravda to předchozí schema platí tak tři nebo čtyři roky(cigarety trochu déle). Takže pokud to tak půjde dál kdy se mám "chystat do hrobu",případně na psychiatrii.Předem díky za odpověď. Guru.

Odpověděl: Pavel Kubů
Zřejmě Tě zklamu, ale poslat Ti v odpovědi prognozu, že při popsané spotřebě drog budeš do 5 let potřebovat psychologickou pomoc a kolem 50. roku života bys měl začít uvažovat o závěti, by bylo krajně neseriozní protože takový odhad bez podrobného vyšetření aktuální stavu Tvého zdraví a podrobné znalosti genetické zátěže nelze učinit (a ani se znalostí těchto informací by odhad nebyl příluš konkrétní), protože délka života a zdravotní stav konkrétního jedince je zcela individuální proměnná, která se může neprosto vymykat jakýmkoliv průměrným předpokladům, které platí pro obecnou populace. Konzumací drog také významně zvyšuješ riziko, že Tvoje zdrví či délku života negativně ovlivní těžký úraz. Kouřením jakéhololiv biologického materiálu podstatně zvyšuješ riziko (po vykouření 200 000 cigaret se riziko zvýší o 50%), že se buňky Tvých plic začnou nekontrolovaně množit a dají tak vzniknout rakovině. Při každé konzumaci alkoholu Ti odemírají miliony mozkových buněk a je jen otázkou času a dávky, kdy začnou odumírat i ty, které uchovávají nějaké důležité informace. Alkohol patří mezi nejpotentnější dementogeny. Každá konzumace halucinogenu může spustit toxickou psychozu. Skončí-li psychoza s odezněním účinku drogy bez poškození Tvého zdraví lze mluvit o velkém štěstí. Může ale také skončit až po měsíci od vlastní konzumace drogy, eventuálně přejít do dlouhodobého stavu. Nebo mohou halucinace či paranoidní bludy nabýt tak obludných rozměrů, že jediným řešením, které Tě v danou chvíli napadne bude sebevražda...Odpovím Ti tedy jinak než jsi asi očekával, ale při konzumaci drog je jisté jen to, že čím méně drog během života zkonzumuješ tím pravděpodobněji se "budeš chystat do hrobu" až ve věku očekávané střední délky života, která se momentálně v ČR pro muže pohybuje těsne nad 72 roky. To samé platí i pro případnou pomoc psychiatra.