co potom?
lahvi
Zdravim.Po noci na éčku třeba nemůžu z ňákýho důvodu druhej den spát a potřebuju bejt ready, třeba už od rána.Co je dobrý a co naopak ne? Vadí hrnec kafe:)? Slyšel sem totiž něco, že "e" neni dobrý kombinovat s kofeinem.A takovej paralen třeba asi podle mě taky neni rozumný- chemie na chemii.díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Kofein patří mezi stimulancia a v kombinaci s extázi bude fungovat tak, že posílí stimulační účinky MDMA. Především stimulační účinky na kardiovaskulární aparát (srdce a cévy), takže může vést ke zvýrazněnému zvýšení tepové frekvence a krevního tlaku oproti tomu, když užijete Extázi samotnou. Z toho vyplývají i rizika, mezi kterými ty nejpravděpodobnější by asi například mohla být porucha srdečního rytmu, infarkt myokardu a cévní mozkové příhody (ovšem tyto komplikace jsou samozřejmě velmi vzácné po užití MDMA), z těch ostatních potíží eventuelně toxická psychóza, protože kombinace kofeinu a MDMA posiluje i psychostimulační účinek. Ale kupříkladu nebezpečnost antidepresiv ze skupiny inhibitorů monoaminooxidáz (IMAO) je v kombinaci s MDMA podstatně významnější. Nicméně to neznamená, že užití extáze je bez rizik a stejně tak její kombinace s jinými stimulancii včetně kofeinu. Takže je na vás, jak se s vědomím těchto rizik zachováte. A ohledně toho paralenu - nejsem si vědoma, že by tato kombinace mohla výrazně zvýšit rizika, která s sebou přináší užití samotné MDMA. Více info o Extázi včetně databáze tablet můžete najít na stránkách farmakologického ústavu www.lf3.cuni.cz/drogy. Jinak - pokud potřebujete být ráno ready, není nejlepší nápad dát si večer před tím Extázi. Když už se nechcete vzdát užívání Extáze, tak si to aspoň lépe naplánujte, ať nezkolabujete :-)