Šalvěj
PL
dobrý den. Rozšiřuje Salvinorin vědomí? Myslím, zda se dostavuje takévý ten zřetelný pocit ROZŠÍŘENÍ jako na LSD a psilocybinu. Četl jsem že dochází ke změně vědomí, ale říkám si, aby to nebylo jako na THC akorát silnější nebo tak. Prostě by mě zajímalo, zda se to vědomí znatelně rozšiřuje ;))))))))))) Děkuji Vám moc, doufám, že to není moc zmatené. FIIIIILIPEK

Odpověděl: Bára Orlíková
Vzhledem k tomu, že nedokážu posoudit, co pro vás znamená rozšíření vědomí a jaké s tím máte zkušenosti, asi vám na tuto otázku nejsem schopná adekvátně odpovědět. Bude nejlepší, když vás odkážu na tento kvalitní odkaz (Encyklopedie psychotropních rostlin - http://www.biotox.cz/drogy/natural/salvia/pj3rsad_hpv.htm), kde se můžete dozvědět mnoho podrobností o účincích Salvia divinorum. Předpokládám, že víte, že šalvěj, kterou si můžete koupit v každém obchodě s kořením, není ten samý druh. A pochybuji, že v našich podmínkách je Salvia divinorum dostupná. Přesto, vzhledem k tomu, že má tato rostlina halucinogenní účinky, bych vám doporučila se případným experimentům vyhnout. Přírodní halucinogeny nejsou za každých okolností ke všem přátelské a mohou vám způsobit vážné psychické problémy. Nejde jen o účinek samotný, který může být překvapivý (a někdy i velmi nemile), ale i o nemožnost odhadnout dávkování. Takže opatrně.