pervitin
spravedlnost
muj kamarad ve 23 letech zacal brat pervitin. pichal si ho asi pul roku a take drogy prodaval.ale chytla ho policie a dala do vysetrovaci vazby a tam byl nekolik mesicu nez mel soud. dali mu podminku. pak byl chvili cistej. ted je mu 27 let a s pervitinem znovu zacal. udelal tu samou chybu jako predtim. ty kamaradi totiz co s nimi driv fetoval tak si ho nasli a on znovu do toho spad. na pervitinu ted byl asi 4 mesice no a znovu prodaval. samozrejme ze ho chytli a on je asi 1 mesic ve vazbe. chtela bych se zeptat jestli bude schopen zit normalni zivot? bez drog. vetsinou jsem cetla ze kdyz se k tomu nekdo vrati uz po druhe tak se ten clovek k temdrogam bude vracet porad. co je na tom pravdy? myslite ze si tu svou chybu uvedomuje? take bych se chtela zeptat jak dlouho by mu trvala odvikacka nez by na ten pervitin prestal mit chut.

Odpověděl: Martin Hulík
Každý má šanci se ze závislosti dostat, i po delší drogové kariéře. Velká část uživatelů se znovu k drogám vrací, i když se třeba léčí a chtějí abstinovat. Pak se to možná napodruhé, napotřetí,... podaří.
Délka léčby je různá, od několika týdnů až do roka, i déle. Jestli se váš kamarád chce léčit (asi by to nebylo od věci), bylo by dobré už z vazby navázat spojení s kontaktním centrem, kde mu mohou pomoci léčbu zprostředkovat tak, aby do ní nastoupil hned nebo co nejdřív po propuštění. Může jim napsat dopis, ve kterém popíše svoji situaci, představu o léčbě a požádat je o pomoc. Kontaktní centrum zvolte podle místa bydliště, kontakty najdetetady.
Možnosti jsou, bude záležet na jeho motivaci k léčbě a aktivitě.