Prosím
P.a.
Dobrý den užívám 8 týden zepatier výsledky už mám negativní ,avšak léčba se musí dokončit mám jen dotaz v sobotu jdu na svatbu na kterou čekáme dlouho vím ,že je to blbá otázka a nemá se pít 3 měsíce jsem neměla alkohol ale kdybych si dala na svatbě skleničku hrozí nějaké nežádoucí účinky děkuju

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den P.a.
doporučila bych Vám si pořádně promyslet, zda Vám to za to stojí. Samotná léčba onemocnění HCV antivirotickou medikací je zátěž pro játra a když k tomu přidáte alkohol, tak je zatížíte více. Jedna sklenka vypadá neškodně, ale je otázkou, zda zůstanete u jedné sklenky. Navíc není známo, jak na tom jste po somatické stránce. Játra potřebují rekonvalescenci i po samotné léčbě a to chce čas a trpělivost.
Buďte k sobě zodpovědná, zdraví máte jen jedno a je zbytečné takto riskovat.
HS