Nevím kudy kam
Michaela
Dobrý den, hrozně moc bych potřebovala poradit jenom nemám nikoho komu se mohu svěřit. Mám přítele (24) 6 rokem a nádherného chytrého syna (3) je mi 21. Ano jsme mladé , díky naší zlé minulosti bych řekla že jsme oba o krok dál než na tahle léta. Já nemám rodiče ani rodinu jen přítele a jeho rodinu takže se o sebe starám sama cely život. Přítel je skvělý pracující kluk moc hezky se mi sním zvládá život on je vlastně můj život a do toho nádherný šikovný syn děla nám jen radost , zatím bydlíme v pronajmu oba máme nějaké dluhy ale našim cílem vzdycky bylo obyčejně splatit dluhy a časem se posouvat šetřit máme ještě dost času. Vzdycky jsem chtěla nudný ale klidný rodiny život přítel v práci já doma s malým v parku o víkendy jezdit na výlety užívat si společně a samozřejmě chci začít pracovat a malyho dal do školky. No jenomže teď jsme se ocitly v něčem hroznem nepoznavam přítele…. Život mě takový nebaví a nechci ani za nic ztratit rodinu moc se snažím. Bohužel jsem před rokem a půl zkusila pervitin 🙁 vubec ne s predsudkem ze budu pokračovat jen je mi 21 a měla jsem damskou jízdu odpocinula jsem si od uklizeni vaření a detatka a kamoska to chtěla vyzkoušet pak jsem to řekla partnerovi a zkusili jsme to na sex vubect tomu nerozumím a nechápu to nesnáším se za to ale protáhlo se to ať sem 😔jsem z toho každý den nešťastná s přítelem snažím denně mluvit jak je to špatné a ze si myslím ze už jsem na tom zle a ze bychom měli spolu přestat ze tenhle životní styl neprospivva našemu detatku ale pořad je to stejně dokola. Já to beru 1,5 a přítel 8 měsíců. Já už mám dojizdeni takže to beru denně a přítel asi taky ale fungujeme úplně normálně neděláme to v přítomnosti malého nikdy přítel pracuje malej má všechno chodíme sním ven starame se dobře silne ho milujeme jak přítel tak já takže je šťastný ale bojim se ze kvůli těm drogám něco zkazím prosím poradte mi už nemůžu stech vycitek na dojizdkach a všeho co l tomu patří 😔

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý dne, Michaelo,
Váš dotaz byl do poradny zadán zřejmě omylem hned několikrát, vkládám svou původní odpověď tedy raději i sem:
Dobrý den, Michaelo,
moc díky za Váš dotaz a za otevřenost. Je moc fajn, že jste se rozhodla své braní řešit dřív než, jak píšete, by se něco "mohlo zkazit". Ono opravdu každodenní braní v kombinaci s péčí o dítě dlouhodobě úplně dobře nefunguje. Soustředit se na potřeby dítěte vyžaduje plnou pozornost, která může být návykovými látkami zásadně ovlivněna. Myslím, že v tuhle chvíli by mohlo být fajn, mít možnost někde o Vaší rodinné situaci otevřeně mluvit a hledat cesty, jak z toho kolotoče ven. Můžete se obrátit například na nejbližší kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci. Nevím, z jakého jste města, ale pomoci v hledání Vám může Mapa pomoci zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Nemusíte se obávat, pracovníci těchto služeb jsou zákonem vázáni mlčenlivostí, takže vše, co jim řeknete, zůstane jen mezi Vámi a neopustí zdi této služby.
Pokud máte dobře dostupnou Prahu, mohla bych Vám také doporučit obrátit se na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. To vede paní Ilona Preslová, která již řadu let pomáhá rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek. Více informací včetně kontaktu se dozvíte zde:
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ckp/
Věřím, že se Vám podaří najít místo, kde Vám pomohou v hledání nejlepšího možného řešení!
Držím palce a přeji klidné dny,
Andula Novotná