Prestal jsem hulit...je mi hrozne
El Fuego
Je mi 21 let a od svych 15 kourim marihuanu. Drive jsem jenom tak 'lehce pokuroval', obcas, byla to pohoda. Byl jsem uplne normalni clovicek. Roky plynuly, cetnost jointu se zvysovala, a asi tak pred 2 lety jsem si poridil indoor(Pestuji holandske odrudy pod umelym svetlem v hydoponii). A tu nastala zmena. Stal se ze mne 'hulic'. Problemy jse zacal vnimat az nedavno. Uvedomil jsem si, ze jsem 'jaksi' 3 roky bez divky a co hur, nedokazi se 'samickami' vubec mluvit. Ne, ze bych mel problemy s pameti(Studuli soucasne 2 vysoke skoly), horsi je to, ze si nejaky ten patek vubec nepamatuji sve zazitky. Prestavam mit naladu se bavit, jit do spolecnosti, hobby(ponekud neobvykla, mam rad objektivni idealisty, naturalismus a nivilismus a dekadentni tvorbu + takova ta klasika sport...). Kdyz slovek kouri travu, zacne prmyslet o vecih jiak, nebo mysli na to, na co by normalne nemyslel. Zacal jsem se izolovat od spolecnosti, mam asi tak 3 kamarady se kterymi se dokazi normalne bavit. No, proste jak rikate vy, odbornici, zacal jsem byt schizoidni. Vzdy jsem byl spise introvert, ale ne do takove miry. Koureni me nic neprinaselo, 2 roky a kazdy den=rutina. Kouril jsem jen proto, ze jinak trpim nespavosti. Rekl jsem si dost. Tak jsem s tim 1.12.2003 sekl. Drive, kdyz jsem si dal pauzu, po tydnu bylo vse OK. Ale nyni- uplne pokazene svatky. Jsem vecne nevyspaly, nastvany uplne na vsechno, mam deprese a pocit beznadeje a menecennosti. Nevim, ja si mam pomoci, zkouskove se blizi a jsem bez chti uplne na dne. Ja vim, je to jenom blba trava, ale co mam delat aby se tyto psychycke neduhy alespon trchu snizily? Verim, ze bude lip, ale kdy??

Odpověděl: Jana Justinová
"Jenom blbá tráva" dokáže občas napáchat mnohem víc škody než leckterá jiná droga. Hlavně když si na ty problémy člověk pečlivě zadělává 6 let. Vůbec se nedivím, že po takové době není všechno v pohodě za týden. A připravte se bohužel na to, že to ještě nějakou dobu potrvá. Ze všech toxických látek vydrží právě THC v krvi nejdéle (po dlouhodobém užívání je možné dopracovat se i k pěti týdnům) a tím, jak se koncentrace látky v těle snižuje, začíná se člověku samozřejmě "stýskat". Nehledě na to, když si ještě ze dne na den řeknete, že už nikdy víc! To pak s psychikou dělá divy. Vaše reakce jsou naprosto normální a určitě hodně nepříjemné. Říkám si ale, že minimálně s některými se dá něco dělat, třeba s tím nespaním. Co takhle zkusit pro začátek pomoci si nějakými bylinkami. Bývá to v podobných případech docela účinné. Nebo se pořádně utahat třeba sportem, i když je mi jasné, že v momentálním rozpoložení na to asi nemáte náladu. Přemýšlel jste o tom s někým si o svých stavech deprese a beznaděje popovídat? Mám na mysli, s nějakým odborníkem, ale nakonec ani kamarád by nebyl marný. Pokud jste poslední dobou s nikým moc nekomunikoval, možná Vás překvapí, jak moc to může pomoct. Taky je, myslím, důležité zaplnit místo, které v životě po droze zůstane, hlavně čas, který jste s ní trávil. Vaše studium i koníčky jsou nejspíš dost náročné, tak by možná na začátek stačilo něco jednoduššího, jako třeba pořádně únavný sport, kino, hudba...V každém případě to nebude žádná legrace, takže kdyby jste se přeci jen rozhodl, že si necháte s tou dřinou trochu pomoct, napište nebo zavolejte na 283 872 186 (k-centrum) a mi Vám rádi dáme kontakt na nějakého odborníka ve Vašem okolí. Držím palce ať to zvládnete.