ma-huang
ddm
zdravim,slysel jsem o tabletkach s vytazkem MaHuang - coz pry ma mit stimulujici ucinky. Chtel bych vas pozadat o blizsi informace, popr. rizika atd. Diky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Ma Huang je čínský název pro rostlinu botanicky zvanou Ephedra. Tato rostlina má přibližně 40 odrůd, které divoce rostou v různých oblastech světa.Má dlouhou historii v lékařském a rituálním používání,v tradiční medicíně v Číně a také v Indii k léčení příznaků astmatu a respiračních infekcí. Také byla používána v povzbuzujících nápojích. Některé tradiční použití bylo zaznamenáno v Evropě a také v Severní Americe( např. jako bylinné tonikum). Jedna z amerických odrůd, E. antisyphylitica, měla pověst rostliny léčící syfilis a kapavku. Některé z tradičních použití byly postupně přijaty moderní vědou. Dnes rostlina slouží jako průmyslový surový materiál pro produkci různých koncentrátů a extraktů pro výrobu čistých alkaloidů, a to efedrinu a pseudoefedrinu. Koncentráty a extrakty mají stále rostoucí využití jako dietní doplněk „zdravých jídel“, „chytrých nápojů“ (smart drinks)i v rozličných preparátech pro snižování nadváhy a kontroly hmotnosti. Hodně se ale diskutuje o zakázání této látky pro volný prodej, protože se může užívat i jako jakási legální droga, např. jako náhražka extáze při parties. Efedrin stimuluje organismus a je tedy rizikový např. pro osoby se srdeční vadou, vysokým tlakem apod. Ma Huang má tedy svá pro i proti a je asi na Vás, aby jste si vybral, na kterou stranu se přikloníte.