Otazka
bejan
Já mám skoro stejný problém jako neer. Jenom mě je 16 a sjem v prváku, kouřit jsem začala ve 13 a hulit trávu ve 14. Asi před měsícem jsem poprvé zkusila tabletu a bylo to skvělé, o týden později u nás byla technoparty a já si jí dala znovu a další týden znovu. Včera u nás byla LPC a já si tam dala 2 a půl tablety a cítila jsem se nádherně. Já to asi přeháním, že? Myslím si ,že jo a tak vám píšu. Chci se zeptat jak dlouho se to udrží v krvi a jestli to při normálním odběru krve zjistí a když ano, tak je jejich povinost to oznámit rodičům??????

Odpověděl: Martin Hulík
Začnu od konce: toxikologická vyšetření se dělají běžně z moči, z krve málokdy. Pokud vám bude lékař dělat odběr, musel by poslat vzorek na toxikologii nebo udělat screeningový test (proužek nebo destička), tedy musel by určitou látku hledat, aby ji našel. Teoreticky by takové vyšetření neměl dělat bez vašeho vědomí (nebo rodičů). Pokud má ale nějaké podezření... když by test udělal a výsledek byl pozitivní, asi by neváhal oznámit to rodičům - je vám 16 (!).
V moči se metabolity MDMA udží několik dní (nedá se říct, jak přesně dlouho). My jsme extázi v moči zachytili spolehlivě po týdnu.
Ptáte se, jestli to nepřeháníte. Můj dojem je, že jste začala s drogami příliš brzy a máte tedy spoustu času dostat se do průšvihu. Doporučil bych (když už se musíte něčím sjíždět) zůstat u trávy a extázi odložit aspoň do 18 let. Nic vám neuteče.