re: divný stav asi související s xtc
Sun.lite
Nezaznamenala jsem si kód původního dotazu (11. 12., odpovídal Tomáš Harant), protože jsem nemyslela, že bude potřeba se ptát dál...ale bohužel...minulý pátek jsem zažila onen divný stav znova, jen slabě a krátce...dezorientace v prostoru a zase křeč v pravé ruce, v sobotu opět, ale s větší intenzitou, stalo se mi to na rodinné oslavě (přitom jsem nepila alkohol), odvezli mě s tím na pohotovost, udělali mi EEG a byla mi zjištěna "epileptická aktivita" a příští týden půjdu na další vyšetření (CT atd) s cílem odhalit příčinu těch stavů. Můžou z těch vyšetření potom zjistit, že to je zřejmě kvůli drogám...já to nepřiznala? Mám to udělat (stejně bych si netroufla)?!? Mám konkrétní obavu, že mi při užití xtc asi praskla nějaká žilka v mozku (mám vzhledem k věku dost vysoký tlak) a z toho mám ty potíže, je to možné? Upraví se to časem??? Rozhodla jsem se přestat s xtc, jsem dost vyděšená (což je asi znát i na mém dotazu)...včera jsem měla "záchvat" nebo co to je, opět, naštěstí jen v hodně mírné formě

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, Vaše zděšení je z dotazu opravdu cítit. Je skutečně možné, že Vaše stavy mají souvislost s užíváním extáze. Jak velkou se však nedá na dálku zjistit a ani vyšetření žádnou přímou sovislost neodhalí. Protože jde ale o Vaše zdraví, bylo by nejlepší vyložit všechny karty na stůl. Pokud máte obavy z konkrétního lékaře či zařízení, je možné domluvit vyšetření u specialisty, který by s tím, že jste užívala xtc neměl problém. Jinak ocěňuji Vaše rozhodnutí přestat (rizika jsou ve Vašem případě opravdu zbytečně veliká) Hezké svátky a hodně zdraví a štěstí do nového roku