pomoc
dany
Dobry den,Chtela bych Vas pozadat o nazor:chodila jsem s klukem,ale rozesel se se mnou,protoze bere drogy(huli marihuanu a picha si Pervitin)-pry mi nechce kazit zacatek zivota.Ale to neni dulezity.Hlavni je,ze jsme kamaradi a ja bych mu chtela hrozne rada pomoct.Nevim,rada bych s nim o tom mluvila,ale nevim jak,nevim jak se citi a tak.Hlavne jako laik mu moc nepomuzu(jen jako podpora),ale nevim kde by mu treba pomohli.Navic ho nemuzu do niceho nutit(i kdyz uz se pokousel prestat,neslo to).Od te doby co mi to rekl jsme se jeste nevideli,ale chci od nej vedet urcite podrobnejsi veci(proc to vubec dela,proc zacal,a tak).Vim ze by se toho chtel zbavit,i kvuli me,ja bych byla strasne rada a stala bych pri nem,ale jak to citi on?Co proziva?Prosim aspon neco mi objasnete,pomuzete mi...Moc dekuju!!D.V.

Odpověděl:
Dobrý den Dany, píšete, že se s Vámi rozešel kluk, ale že jste pořád kamarádi a Vy mu chcete pomoct. Myslím, že je dobrý nápad s ním o tom mluvit. Říkate, že nevíte, jak se cítí - tak se ho na to zkuste zeptat...(?) To, že jste pro něj podpora, bych rozhodně nenazývala "jenom". Potíž bych spíš viděla v tom, jestli on bude chtít s Vámi vůbec komunikovat. Ale to už je asi na něm, stejně, jak správně říkáte, i nějaká případná léčba. Píšete, že nevíte, kam byste ho případně odkázala. Nevím odkud jste, ale v každém větším městě (v Praze na každé městské části) existuje AT poradna, kam, když bude chtít, může zajít. Nebo pokud jste z Prahy, můžete ho odkázat klidně k nám do K-centra (tel. 283 872 186). Na Vaší otázku, co prožívá nebo co cítí, Vám asi těžko odpovím, to může zase jenom on. Myslím ale, že je důležité, pokud bude vědět, že stojíte při něm. Jste hodná, že se takhle snažíte pomoct kamarádovi. Dovolte mi ale na závěr malé varování - dávejte na sebe pozor a při vší té pomoci nezapomínejte na sebe a na své potřeby. Tak se držte, a kdybyste potřebovala, tak to telefonní číslo je samozřejmě nabídka i pro Vás...