poradte
------
Vazeni poradci,chtel bych vas touto cestou pozadat o radu v neobvikle ,zivotni situaci. Je mi 30 let ,ziji s partnerkou (27),a dvemi detmi (5,6).Ja i partnerka jsme zavisli na pervitinu dele nez 8 let.Vychova deti i nas socialni zivot ,se nam podarilo sladit s obecnou normou, tj. ja pracuji a druzka se stara o deti.pervitin ziskavame vyrobou, takze jeho cena je pro nas, zatezi asi jako koureni.(vyrobenou latku nedistribujem). No a zde je onen problem pred asi 1.5 rokem se me pokusila druzka zabit, a to tak ,ze mi podavala v pervitinu neobvikle mnozstvi , k.clorovodikove.cca 10 krat po sobe. S cehoz se mi podarilo s trvalimi nasledky vybabrat.Onen cin udelala,jak pozdeji uvedla, proto ze jsem po ni chtel prilis uklizenou domacnost atd.No nicmene jsem to dale nerozmazaval,a spokojil se se slibem ,ze se to nebude opakovat,nebot si nedokazu predstavit rodinu bez obou rodicu, od te doby mam neustale zdravotni problemi,a co hur socialnost nasi rodiny patrne opravdu drzela moje autorita,jez znacne poklesla.(uchiluji se i k fizickemu nasili tj.zase jsi ani neuklidila dostanes 25 na holou) A druzka nehodla bez dozoru fugovat jako hospodine a ja se stal zavisli na urcitem servisu tikajici se meho horsiciho se zdravi, No a co ted?Zajimalo by me nejen co by bylo spravne udelat,ale tez pravdepodobni vyvoj bez jakekoli zmeny. predem dekuji za Vas cas s pozdravem -----

Odpověděl: Bára Orlíková
No, vaše situace nevypadá zrovna nejlépe, takže chápu, že máte starost jak se to bude vyvíjet dál. Budu upřímná. Mám trochu pocit, že za svůj problém považujete všechny ostatní okolnosti než oněch osm let užívání pervitinu. Nemohu posoudit, jak je to reálně ve vztahu s vaší ženou, protože váš popis konfliktů vyznívá poněkud nezvykle. Nějak mám pocit, že být dobrá hospodyně a zároveň užívat osm let pervitin mi nějak nejde dohromady a vaše řešení této situace násilím také není zrovna varianta, která by byla v pořádku. Ono udržet to dlouhodobě v mezích není dost dobře možné - sám tušíte, že problémy ve vztahu se ženou a vaše zdravotní potíže se s dalším užíváním nebudou rozhodně lepšit a jak to všechno působí na vše děti je další otázka. Takže myslím,že odpověď na váš první dotaz "co by se mělo správně dělat" je asi pro vás nepříjemná, ale doporučila bych vám - s ohledem na vaše zdravotní problémy, na horšící se vztah s vaší ženou a vzhledem k tomu, že máte děti, které nejen potřebují oba rodiče, ale také psychicky i fyzicky zdravé rodiče, kteří doma nevyrábí drogy - pokusit se přestat brát. Nemohu samozřejmě úplně předvídat vývoj, který nastane, protože neznám přesně vaši situaci, pouze z tohoto jednoho dotazu. Ale mám pocit, že vám hrozí poměrně dosti rizik - zhoršení zdravotních problémů a další zhoršení vztahů v rodině (v obou případech prostě za současného užívání pervitinu zlepšení očekávat skutečně nelze). Nejsem si také jistá, jak situaci zvládají vaše děti a mám obavu, že v okamžiku, kdy nastoupí do školy, bude samozřejmě větší riziko, že se na vaše užívání drog a domácí výrobu drog přijde - hrozí pochopitelně i to, že pokud se na to přijde, tak jednak můžete být obviněni z výroby drog a jednak si těžko obhájíte, že jste schopní o děti řádně postarat a je možné, že by vám je odebrali. Takže mám pocit, že negativa jednoznačně převažují nad pozitivy... Zkuste uvažovat o tom, zda by se s užíváním pervitinu nedalo něco dělat. Existují možnosti, jak se ze závislosti vysekat. Kdybyste měl zájem o nějaké konkrétní kontakty na odborníky, kteří by vám v tom mohli pomoci, tak zase napište.