dcera bere drogy a odmítá se léčit
matka
Dcera je závislá na pervitinu a po několikadenní nucené hospitalizaci podepsala propuštění a odmítá další odbornou léčbu, jsme bezradní , víme, že sama ani s naší pomocí to nezvládne, je nám jasné ,že dokud si problém nepřizná je všechno ztraceno , prosím poraďte jak ji máme přesvědčit o tom co by pro ni bylo nejlepší a jak s ní máme pracovat, doma máme ještě osmiletou dceru a její kontakty s prostředím kde drogy brala nám nahání strach o zbytek naší rodiny. Drogy byly spojeny s různými nechutnostmi jako, placený sex, natáčení pornokazet atd. Je to inteligentní dvacetiletá dívka, která odešla do Prahy studovat právnickou fakultu a dnes je z ní nesoudný , nemocný člověk, pomozte prosím, už nevím co máme dělat. Děkuji předem za Vaši odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že asi prožíváte těžké chvíle. Závislost je hrozná nejen pro toho, kdo je závislý, ale bohužel také dost pro svoje okolí. Je mi jasné, že pro Vás jako pro matku je velmi náročné se dívat, jak se Vaše dcera ničí. A navíc máte doma ještě jednu dceru, kterou musíte také chránit. Bohužel již máte tu zkušenost, že když Vaše dcera byla na léčbě nedobrovolně, hned jak to šlo, odešla. Píšete, že "dokud si problém nepřizná je všechno ztraceno". V tom máte bohužel do jisté míry pravdu. Bez její vlastní chuti se léčit to asi opravdu nepůjde. Na druhou stranu Vy jí můžete pomoct si svůj problém uvědomit. A zároveň tím můžete ochránit i Vaší rodinu. Mám na mysli předem jasně stanovená a dohodnutá pravidla a případné sankce za jejich nedodržení. Ideální by bylo, kdybyste je dali dohromady všichni včetně vaší dcery. Záleží na tom, co ji poskytujete a co po ní požadujete. Neodpustím si ale ještě jedno důležité upozornění: při neplnění dohodnutých povinností je nutné dbát důsledně(!) na to, že to prostě jen tak neprojde. A na to je dobré myslet už předem, aby člověk nevyhrožoval např. vyhozením z domova, když ví, že to nakonec neudělá. (Tím netvrdím, že to je jediná možnost, ale jedna z možností, před kterou by určitě měly předcházet "lehčí" tresty.) Nevím, jestli jsem Vám odpověděla tak, jak byste si představovala, každopádně Vám ještě kromě internetové poradny nabízím možnost kontaktu na naší poradenské lince 283 872 186. Vím, že to není jednoduché, a tak Vám přeju hodně síly a trpělivosti. Mějte se a kdyžtak se ozvěte.