Otazka
poradte
Znám člověka, který doma vaří pervitin [poměrně ve velkém], Sám je těžce závislý a velmi nebezpečný (svému okolí vyhrožuje a spol.-má zbraň). Mám ho jít udat, že doma vaří? Kam? Jak dlouho trvá, než někoho soudně zavřou do blázince? (věřte mi, on to potřebuje)Děkuji za brzkou odpoveď.

Odpověděl: Tereza Formánková
Ohlášení takového trestného činu je z právního hlediska dokonce vaší povinností, můžete tak učinit na PČR. Hospitalizace na psychiatrickém oddělení proti vůli samotného pacienta ( o což by se jednalo pravděpodobně i u vámi popsaného případu) je možná jen v momentě, že dotyčný prokazatelně ohrožuje sebe či své okolí.V takovém případě je jeho hospitajizace jen otázkou minut či hodin, tj.,než se na místo dostaví k zásahu oprávněné osoby. Psychiatrická léčebna je povinna do 24 hodin po násilné hospitalizaci informovat soud a až po té je případ přešetřen příslušným orgánem z právního hlediska.