Nina
...můj kamarád se mi svěřil, že bere drogu obsahující pervitin.Začal s tím, když měl vážné finanční a osobní problémy a zatáhl do toho svou přítelkyni, která je na tom podobně.Je to především utíkání od problémů a snaha znovu se zbížit se svou holkou.Droga se nazývá"máro" a šňupe se.Nevím, jak je přesvědčit, aby přestali.Tvrdí, že to neberou příliš často a dokonce mi kamarád nabízel, ať to s nima na drumms party zkusím taky...jak ho přesvědčit, aby toho nechal???

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, jste v nelehké pozici. Přestože Vám osud kamaráda není lhostejný a jste zřejmě ochotná mnoho udělat, Vaše možnosti jsou značně omezené. Výčitky, zahambování a nátlak moc nepomáhají. To spíše to, jak na Vás jejich situace působí, co vidíte, Vaše emoce s tím spojené... Je ale možné, že Vás dlouhou dobu neuslyší a Vaše slova nepadnou na zrovna úrodnou půdu. Dejte si pozor, ať Vás tato situace zcela nevyčerpá a nepohltí. Začít s ním, aby jste zjistila o co jde rozhodně nedoporučuji. Bohužel, pokud kamarád sám nedojde k přesvědčení že je potřeba něco udělat, sama nic nezmůžete. Pokud bude potřeba, opět napište. Je to opravdu složitá situace která zaslouží více než pár řádek z obou stran. Hezký den