emsí
Nachytal jsem svého jedenáctiletého syna jak s kamarádem nahřívají na lžíci bílý prášek.Vysvětlili mi,že se jedná o paralen,který nahřívají,aby viděli jak jej teplo přemění v krystalky.Jsem si téměř jistý,že se skutečně jednalo o paralen.Ale celé mě to dost vyděsilo.Mám dotaz...není to nějaký experiment,který vede k výrobě drogy/třeba i hodně začátečnický/?Nelze takto paralen"zneužít"? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
No, sice jsem nezkoušela nahřívat Paralen, takže si nejsem jistá, zda skutečně po zahřátí vytváří krystalky - nicméně myslím, že není mnoho důvodů pro podezření, že by se syn snažil tímto způsobem vyrobit drogu. Ovšem - Paralen Plus se zneužívá při výrobě pervitinu, protože obsahuje pseudoefedrin - pro výrobu pervitinu je výchozí látkou efedrin, který se dá získat mimo jiné právě z pseudoefedrinu obsaženého v lécích. Pseudoefedrin je součástí některých léků proti chřipce, nachlazení (právě Paralen Plus nebo Modafen). Nicméně k tomu, aby byl člověk schopen z Paralenu Plus extrahovat pseudoefedrin, z pseudoefedrinu efedrin a z efedrinu vyrobit pervitin, by musel disponovat znalostmi chemie tak na úrovni chemické průmyslovky - je to záležitost opravdu velmi komplikovaná. Myslím si, že by vašeho syna nenapadlo, byť způsobem vámi uvedeným, se pokoušet o něco takového. Chápu, že vás situace vyplašila, nahřívání léků na lžičce není úplně obvyklá zábava pro jedenáctileté kluky, ale řekla bych, že se nemusíte hned obávat nejhoršího. Vypadá to opravdu na to, že to byla jen klukovská hra. Pokud byste se chtěl k tomu něco dozeptat, tak znovu napište, jsme vám k dispozici.