Těkaviny
Andree
Dobrý den Chtěl bych se zeptat před šesti dny jsem začal čichat benzín … vzal jsem si ho tak 4x někdy co den někdy co druhý den, ale do šesti dnů! Potom jsem sedmý den sehnal toluen – dal jsem si ho hned jak jsem ho koupil tj. ráno a poté jako vždy večer (nebo spíše v noci). Ale k problému! Po benzínu jsem byl úplně v pohodě a nic mně nebylo, ale po toluenu jak jsem si ho dal dvakrát po sobě mě už asi třetí den bolí hlava n(něco jako by ten špatný stav drogy pořád účinkoval) a někdy mám divné stavy, často ten stav cítím i v končetinách a celém těle , jsem ospalý, malátný a tak všechno. Poraďte mi prosím nebo mi aspoň řekněte co mi je (umírám?). Před pár dny mi bylo patnáct poraďte mi prosím!!! Děkuji Andree

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že experimentujete s drogami, jejichž užívání s sebou nese nejvážnější rizika - zvlášť pokud je vám patnáct, takže bych vám hned na úvod doporučila se čichání toluenu abenizínu vyvarovat, pokud se nechcete riskovat vážná poškození organismu. Předpokládám, že stav, který popisujete, souvisí s předchozím užitím toluenu. Pokud by tyto stavy přetrvávaly delší dobu, mohlo by se jednat o zdravotní problémy, které mohou, ale nemusí souviset s předchozím užitím drogy. Malátnost, ospalost a bolest hlavy jsou poměrně nespecifické příznaky, které se objevují u řady nemocí od chřipky až po vážnější onemocnění. Takže, v případě, že tyto příznaky neodezněly, bylo by na místě zajít k doktorovi. Na závěr ještě uvádím citaci o těkavých látkách z informačního textu, jehož celé znění s podrobnostmi o tomto typu drog najdete na této stránce pod rubrikou Těkavé látky: "Organická rozpouštědla jsou z hlediska užívání, resp. zneužívání velmi nebezpečné látky. Jejich nebezpečí spočívá v tom, že při intoxikaci těmito látkami je poměrně těžké odhadnout dávku, hlavně vzhledem ke způsobu užívání (inhalace z napuštěného hadru, nebo igelitového sáčku). Také poškození vnitřních orgánů je značné, nejvážnější je ale poškození mozku. Velice často dochází k nevratným změnám, vážnému poškození neuronů a úbytku intelektu. Abstinence sice stav stabilizuje a mírně vylepší, ale značná část poškození zůstává." Takže na sebe buďte opatrnější. Když byste k tomu chtěl vědět něco dalšího, zas napište.